خبرهای داغ:

اتمام عملیات سامانه کمک ناوبری ILS فرودگاه بین‌المللی اهواز‌

مدیر‌کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: سامانه کمک ناوبری جدید (ILS) فرودگاه اهواز عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۹۴۲۹۵
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سیدمهدی رزاز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه کمک ناوبری جدید (ILS) فرودگاه اهواز عملیاتی و به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: : با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان در فصل‌های مختلف سال و وقوع پدیده‌های طبیعی از جمله (مه و ریزگردها) نیاز به تهیه سامانه جدید احساس می‌شد که با همکاری استانداری خوزستان و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دستگاه مربوطه خریداری و در اختیار فرودگاه اهواز قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام عملیات سیویل ورک سامانه، عملیات نصب آنتن‌های دو سرباند (لکولایزر و گلایدپس) با تلاش شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه اهواز در ایام سخت کرونا، با سرعت و موفقیت قابل توجهی نصب و به پایان رسید و پروژه وارد مراحل جانبی دیگر از عملیات نصب دستگاه شد.

مدیرکل فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز با اشاره به کار عملیات تسطیح محوطه مقابل آنتن های دستگاه گفت: استان خوزستان در شرایطی که درگیر پدیده مه گرفتگی شدید و بارش‌های بی‌سابقه بود . اما عملیات محوطه سازی و تسطیح با تلاشی بی‌وفقه و شبانه روزی انجام شد و متوقف نشد تا هرچه سریعتر بتوان شرایط فرودگاه را جهت خدمت رسانی به مسافران به حالت عادی بازگردانیم.

وی با بیان اینکه با همه شرایط سختی که در انجام این پروژه وجود داشت کار به نتیجه رسید گفت: در پایان پس از انجام مراحل تنظیمات دستگاه و انجام موفقیت آمیز عملیات وارسی پروازی، دستگاه کمک ناوبری جدید(ILS) فرودگاه اهواز عملیاتی اعلام شد و به بهره‌برداری رسید.
سامانه کمک ناوبری (ILS)قدیمی در سال 1381 در این فرودگاه نصب شد که به دلیل قدمت دستگاه و نبود قطعات یدکی جمع آوری و دستگاه جدید با تکنولوژی بالاتر تهیه و بر روی باند 30 جایگزین دستگاه قبلی شد. در ماه های گذشته فرودگاه اهواز با لغو پرواز روبر بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها