خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

صبح امروز ۵ محموله کمک موقوفات از قزوین به شهرستان خوی ارسال شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از ارسال ۵ محموله از کمک‌های موقوفات استان جهت کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۸۴
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، صبح امروز، مسوولان اداره کل اوقاف استان و متولیان موقوفات استان قزوین، ۵ محموله کمک های خیرین موقوفات استان قزوین را راهی شهرستان زلزله زده خوی کردند.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حاشیه برگزاری این مراسم بیان کرد: با توجه به رسالت مجموعه وقف جهت کمک و دست گیری به همنوعان و بشریت، موقوفات در حوزه های مختلف حضور پررنگ داشتند و یکی از فضاهایی که واقفین همیشه در صحنه بودند، حضور وقف در حوادث غیرمترقبه است.

وی گفت: در ایام مختلفی که در کشور سوانحی همچون حوادث غیرمترقبه شکل می گیرد، موقوفات بازیگر مردم عزیز هستند همچنان که در تمام صحنه های انقلاب اسلامی نیز موقوفات حضور داشته اند.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اعتبار آماده سازی این محموله ها اظهار کرد: امروز آلام مردم عزیز خوی برای همه ما سخت است. لذا تصمیم گرفته شد از قبل موقوفات استان، کمک های به این منطقه زلزله زده صورت گیرد و ارزش ریالی این محموله جمعا ۲۸۰ میلیون تومان است. این در حالی است که با توجه به نزدیک شدن به سال جدید، موقوفات در حال آماده سازی خدمت به مردم عزیز استان هستند تا بتوانیم کمک مردمی برای مردم استان نیز داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در کنار این اتفاق هم در دو کشور همسایه؛ ترکیه و سوریه نیز زلزله سختی رخ داد در بحث ترکیه همه کشورها حضور داشتند اما در سوریه به دلیل تحریم ها این کمک ها کم بوده و مبلغ صد میلیون تومان نیز به این کشور در قالب اقلام خوراکی تهیه و ارسال کردیم که جمع این کمک ها چهارصد میلیون تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وقف در حوزه خدمت به مردم اضافه کرد: یکی از مباحثی که در طول سالها با آن مواجه بوده ایم، بلایای طبیعی بوده و به نظر می رسد خیرین می توانند در حوزه بلایای طبیعی حضور یابند.

حجت الاسلام مجیدی در پایان با اشاره به وقف جدید در سال‌جاری در استان قزوین گفت: امسال ۵ جدید وقف در استان در زمینه دارو و درمان و خیرات و‌ مبرات ثبت شده که حوزه خیرات را می توان در هر زمینه که مورد نیاز است استفاده کرد.

گفتنی است؛ این کمک ها از محل موقوفات محمد علی آقاامینی، عبدالکریم ملک الجواهر، میرزا حسن، فاطمه سلطان و میرزا مسعود شیخ الاسلامی، حاج محمدحسین خزانه و حاج ملا عبدالغفار تبریزی از موقوفات استان قزوین می باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار