شهر مال خلیفه برگزار شد؛

جشن عید سعید مبعث پیامبر نور و رحمت

جشن بعثت پیامبرعظیم الشان اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم درحسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام شهر مال خلیفه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۵۲۰
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه فلارد، با تبریک عید سعید مبعث با اشاره  حدیث شریف "انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق" گفت: پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: من مبعوث شدم تا فضیلت های اخلاقی را  کامل کنم یا به کمال برسانم.

حجت الاسلام محمود خیری، ادامه داد: رسول گرامی اسلام  زمانی به پیامبری برانگیخته شد که جهل و نادانی و بی سوادی و بردگی در عرب جاهلیت رسم بود، دختران را زنده به گور می کردند، با بعثت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم همه این رسوم غلط جمع شد.

کارشناس مسایل مذهبی، افزود: راه تکامل بشر و تقرب به سمت خداوند خودسازی و تذهیب نفس است، یعنی جدا شدن از رذائل اخلاقی و رسیدن به فضایل اخلاقی وداشتن اخلاق پسندیده مهربانی، گذشت، بخشش، انصاف، خوش زبانی  پیامبران آمدند که بشر را به این سمت هدایت کنند.

امام جمعه فلارد، گفت: روایتی در کتاب کافی از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و با سند متصل و صحیح روایت شده است که فرمودند:"خداى عزّوجلّ پیغمبرانش را به "مکارم اخلاق" زینت داد، شما نیز خود را بیازمایید، اگر چنین اخلاق والایی در وجود شما هم بود، خدا را سپاس گویید و بدانید که بودن آنها در شما خیر است و اگر در شما نبود، از خدا بخواهید و نسبت به آنها رغبت جوئید.

حجت الاسلام خیری، ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سپس ده مصداق از مکارم اخلاق را بیان فرمودند: "یقین، قناعت، صبر، شکر، خویشتن دارى، خلق نیکو، سخاوت، غیرت، شجاعت و مروّت".

کارشناس مسایل مذهبی، افزود: سرآمد همه پیامبران الهی حضرت پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله وسلم است که خداوند در این زمینه را به "خُلق عظیم" ستوده و درباره‌اش فرموده: "و اخلاق نیک برجسته‌اى در اندرونت وجود دارد".

اسلام دین بزرگ اخلاق است، و آموزش‌هاى اخلاقى این دین از مهم‌ترین آموزش‌هاى اخلاقى تاریخ تعلیم و تربیت بشرى است، و در قرآن کریم، آیاتى اخلاقى و تربیتى آمده است که از معجزات آشکار در معرفت نفس انسانى و توّجه دادن انسان به فضایل است‏، یکی از رموز موفقیت پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در جذب مشرکان و منافقان سخت دل، همین خلق و خوی مهربانانه آن حضرت بود به حدی که خداوند، بهره‌مندی از این نعمت بزرگ را برای پیامبرش رحمتی از جانب خود می‌داند.

حاج نبی الله بابااحمدی،مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد در حاشیه این مراسم معنوی با تبریک عیدسعید مبعث پیامبر اعظم گفت: این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا،تلاوت کلام نورانی وحی، آغاز و سخنرانی ،مولودخوانی،مسابقه اهدای جوایز به قید قرعه به۱۰نفر که پاسخ صحیح دادند از دیگر برنامه های جشن عید مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار