خبرهای داغ:
مدیر محله کرامت در «محله نجف ۲۹» مشهد در گفت‌وگو با بسیج:

ارتقای جایگاه حاشیه‌نشین‌ها با برنامه‌ریزی‌ گسترده فرهنگی و اجتماعی/جوانان «محله نجف» برای نامزدی در انتخابات مجلس آماده می‌شوند

محله نجف ۲۹ مشهد که پیشتر صحنه ناهنجاری‌های اجتماعی بود و از خدمات رفاهی و عمومی نیز بهره کمی داشت، اکنون و به لطف برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است. در این‌باره، با طیبه‌السادات عابد، مدیر محله کرامت در محله نجف ۲۹ مشهد گفت‌وگو کردیم.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۰۵
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

از افتتاح «سوله مادرانه» تا راه اندازی ساختمان «رویش» در حاشیه مشهد

طیبه‌السادات عابد، مدیر محله کرامت در محله نجف ۲۹ مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به مهم‌ترین اقدامات فرهنگی اجتماعی در این منطقه حاشیه‌نشین از شهر مقدس مشهد اظهار کرد: محله نجف ۲۹ جزء مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد است که تا چند سال پیش، شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی مانند خرید و فروش مواد مخدر و اعتیاد جوانان بود و از خدمات رفاهی و عمومی نیز بهره کمی داشت. از این رو، تلاش کردیم با فعالیت‌های مسجدمحور در مسجد امام حسین(ع)، افراد توانمند این منطقه را شناسایی و اقدام به برگزاری کلاس‌های فرهنگی و اجتماعی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که می‌دانیم، مناطق حاشیه‌نشین به دلیل مهاجرت، فقر، بیکاری، کمبود سکونتگاه و سرانه درآمد پایین همواره با آسیب‌های زیادی مانند اعتیاد، توزیع مواد مخدر، سرقت و ... مواجه هستند که با برنامه‌ریزی‌های خوب، شاهد کاهش و رفع این معضلات در حاشیه مشهد هستیم.

عابد گفت: علاوه بر اقدامات متعددی که از سوی برخی ادارات و سازمان‌ها برای پاک‌سازی و رونق و سرزندگی این محله انجام‌شده، ما نیز با ایجاد «سوله مادرانه» و ساختمان «رویش» توانستیم، به جذب و تدریس دروس مورد نیاز نوجوانان و جوانان در قالب‌های فرهنگی اجتماعی بپردازیم. وی اضافه کرد: توزیع جهیزیه، بسته معیشتی، عمرانی و کلاس‌های آموزشی از دیگر اقدامات ما بوده است که با همان روحیه جهادی و مسجدمحوری، هر روز ارتقاء می‌یابد.

فعال اجتماعی در شهر مقدس مشهد با بیان اینکه در محله نجف مشهد، بیش از ۲ هزار خانوار ساکن هستند گفت: از محله نجف ۲۵ تا نجف ۲۹ بیش از دو هزار خانوار مستقر هستند که با فرهنگ‌سازی و مدیریت برنامه‌ها موفق شدیم جایگاه اجتماعی این منطقه را ارتقاء دهیم. برخی جوانان تحصیلکرده این منطقه حتی خود را برای نامزدی در انتخابات محلی، شورای شهر و چه بسا مجلس آماده می‌کنند.

عابد تاکید کرد: تلاش‌های ما تا آنجا پیش رفته است که دیگر درد حاشیه‌نشینی بر دوش مردم این منطقه از شهر مشهد، سنگینی نمی‌کند و خودشان را برای رسیدن به مراتب بالای اجتماعی آماده می‌کنند.  


ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار