به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت.

نشست مجامع علوی و فاطمی با سپاه امیرالمؤمنین (ع) و آموزش و پرورش استان

به مناسبت دهه مبارک فجرنشست مجامع علوی و فاطمی با سپاه امیرالمؤمنین (ع) و آموزش و پرورش استان برگزار شد
کد خبر: ۹۴۹۰۲۴۳
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲


به گزارش خبرگزاری بسیج ،گردهمایی مشترک شورای معاونان اداره کل مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان ایلام با حضور سردار "شاکرمی" فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)، دکتر "درویشی" مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و فرماندهان سپاه و بسیج در محل سالن فرهنگی و هنری آموزش و پرورش برگزار شد.

‍ فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

باید سیره امام خمینی (ره) را به میان دانش‌آموزان ببریم/ حضور کاظمی‌ها و حاج قاسم‌ها در صحنه‌های مختلف انقلاب حاصل تربیت معلمان بود/ دشمنان به زحمات معلمان و نسل‌های آینده هجمه وارد کردند/ نیاز است تا فضای ناامیدی در جامعه را برداشته و فضای امیدآفرینی ایجاد کنیم

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام در مراسم گردهمایی مسئولان آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی و فرهنگیان گفت: برای استفاده از همه ظرفیت ها، رسیدن به اهداف، رسیدن فهم واحد، رسیدگی به مشکلات و راه حل‌ها به تشکیل این جلسات نیاز داریم.

آموزش و پرورش هم دارای جایگاه رفیع و هم ماموریت الهی است؛ و همانگونه که آغاز اسلام با خواندن بود، در گفتمان اسلامی نیز تعلیم و تربیت دارای جایگاه رفیعی است.

دشمنان وقتی نتوانستند در صحنه‌های سخت و دوردست‌ها به داشته‌های ما دست پیدا کنند، به زحمات معلمان و نسل‌های آینده هجمه وارد کردند.

برخی مشروطه را  یک حرکت اجتماعی می‌دانند،  ولی اغتشاشگران اسم کار خود را انقلاب نهاده و دشمن با همه توان به میدان آمد و به دنبال هدفی بالاتر از از مسائل مردمی بودند. در این شرایط است که معلمان باید به صورت ویژه روی دانش آموزان در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند، ولی اگر همه کار‌ها را انجام بدهیم، ولی فضای معنوی را در مدارس ایجاد نکنیم شکست می‌خوریم.

امام دارای سیره بودند، به لحاظ تربیتی سیره امام مانند سیره حضرت فاطمه معصومه (س) است که باید فرزند صالح و سرباز برای امام زمان تربیت کنیم و معلمان در این مسیر گام بر می‌دارند.

اگر شاهد حضور کاظمی ها، حاج قاسم‌ها و... در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس بودیم حاصل تربیت معلمان بود. نگاه جهادی شعار نیست، ولی در این باید دغدغه‌مند حرکت کنیم.

اگر آموزش و پرورش درست عمل کرد، از بن بست‌ها عبور می‌کنیم و در غیر این صورت در مشکلات می‌مانیم؛ و در راستای آیت مهم باید سیره تربیتی امام خمینی را به میان دانش آموزان ببریم.

توان ما به اندازه ایمان و تعهد ماست که می‌تواند شگفتی‌ها را رقم بزند. همچنین باید در حوزه آموزش و پرورش لباس جهاد بپوشیم، صبر راهبردی داشته باشیم، اعتماد به نصرت الهی داشته باشیم و ارزیابی دقیقی از کارکرد واحد‌های آموزشی داشته باشیم.

نیاز است تا فضای ناامیدی در جامعه را برداشته و فضای امیدآفرینی ایجاد کنیم.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش بنابر وظیفه ذاتی خود تمرکز ویژه‌ای روی تربیت صحیح دانش آموزان دارد که در این راستا  اقدامات متعددی را انجام داده است.

وی افزود: امسال خوشبختانه در همه مدارس کمبود معلم جبران و برای ایجاد روحیه انقلابی در دانش‌آموزان تمرکز ویژه‌ای روی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی صورت گرفته است.

 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار