کارشناس مسایل مذهبی؛

انقلاب اسلامی ایران تشیع را در جهان زنده کرد

حجت الاسلام مرتضی رشیدی گفت:وقوع انقلاب اسلامی ایران، آثار عمیق، گسترده و متفاوتی در جهان بخصوص زنده کردن تشیع داشت.
کد خبر: ۹۴۸۹۸۳۰
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: روشن است که با پیروزی انفلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و رخدادهای پس از آن که بیشتر متاثر از پیروزی انقلاب بودند، تشیع به یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار دنیا تبدیل شد.

حجت الاسلام مرتضی رشیدی افزود: تشکیل یک حکومت شیعی با رهبری علمای دینی در کشوری بزرگ و با اکثریت شیعه، هرگز در گذشته روی نداده بود  به این ترتیب، انقلاب اسلامی ایران کانون توجهی برای زنده کردن و رواج هویت دینی شیعیان، تشیع و اسلام ناب را در قلب حوادث و اخبار جهانی قرار داد.

وی ادامه داد: بی شک انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین و برجسته ترین انقلاب های جهان در سده اخیر به شمار می رود، انقلاب به یک جریان محدود وابسته نیست که صرفا در بخشی از امور مدیریت کشور، تحولی ایجاد کرده باشد بلکه یک تحول بنیادین همه جانبه است و تا زمانی که تمام جنبه های یک تحول بنیادین شکل نگیرد، هرگز انقلابی روی نمی دهد.

حجت الاسلام رشیدی افزود: مکتب تشیع با معارف عمیقی چون اعتقاد به مهدویت، وجود روحانیون و مراجع و رهبری دینی، عاشورا، شهادت، وحدت و اتحاد توانسته است بزرگ‌ترین انقلاب قرن را رقم بزند که درک این انقلاب برای بسیاری از اندیشمندان دشوار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار