بانوی نخبه و موفق ورزش کهگیلویه و بویراحمد؛

فعالیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ورزشی محدود به ورزش قهرمانی نشد/ آرزوی دیدار با رهبری را دارم + ( تصاویر )

دختران و شیرزنان استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون استعدادهای خود را شکوفا کردند در حالی که تا قبل از انقلاب به طور کلی از آن غفلت می شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۵۰۸
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

فعالیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ورزشی محدود به ورزش قهرمانی نشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فرصتی را فراهم آورد تا به معرفی برخی از دختران و زنان موفق و نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، هنری ،اجتماعی و ... بپردازیم. به همین مناسبت گفت و گویی را با زهره حسین پور دهنو از ورزشکاران موفق رشته ورزشی تکواندو استان ترتیب داده ایم که می خوانید.

زهره حسین پور دهنو دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی از دانشگاه آزاد واحد یاسوج و معلم تربیت بدنی هستم.از دوران ابتدایی بازیکن هندبال استان بودم و همیشه در مدرسه ای که درس میخواندم قهرمان می شدیم. از سال اول مقطع تحصیلی راهنمایی رشته رزمی تکواندو را انتخاب کردم. بیش از ۲۰ حکم و مدال استانی دارم و حدود ۲۰ حکم قهرمانی کشوری رشته ورزشی تکواندو را در کارنامه خود دارم. در سال ۸۷  نایب قهرمان رشته تکواندو شهر یاسوج شدیم.

بیش از ۳۰ مدال استانی و یک مدال قهرمان کشوری و هفت کاپ قهرمانی را در مسابقات مختلف در رشته تکواندو کسب کردم و سال ۹۷ در مسابقات تکواندو دانشجویان کشور که در همدان برگزار شد مدال برنز را بدست آوردم.

در حال حاضر داور و مربی درجه دو کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، مربی تکواندو چند باشگاه بزرگ از جمله مربی سپاه فتح و باشگاه منتظران مهدی سرآبتاوه هستم و هشت سال است که نایب رئیس هیئت تکواندو شهرستان بویراحمد و ۱۷ سال است که استاد رشته ورزشی تکواندو هستم.

فعالیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ورزشی محدود به ورزش قهرمانی نشد

زهره حسین پور دهنو:
دربخش ورزش بانوان بعد از انقلاب رشد و توسعه همه جانبه و کم نظیر ورزش بانوان در سطح کشور و جهان را شاهد هستیم و ایجاد ساختار ورزش ویژه بانوان در عمده تشکیلات‌های ورزش کشور بعنوان معاونت، مدیریت و نایب رئیس بانوان (وزارت ورزش و جوانان ،کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ، فدراسیون‌ها، انجمن‌ها ، هیئت‌ها ، دستگاه های اجرایی و...  همچنین مدالهای خـوشرنگی که در مسابقات ورزشی کسب کرده اند بیانگر توجه ویژه مسئولان به بانوان است.

زهره حسین پور دهنو:
دههٔ فجر در ادبیات سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید ۱۴ ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد شد و در نهایت در بیست و دوم بهمن ماه با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی و سلطنت پهلوی سقوط کرد و انقلاب ۵۷ ایران بوجود آمد من فکر میکنم تنها چیزی که میتواند همه آدم های یک کشور را در کنار هم این اینطور متحد کند سلاح ایمان است و در آن روزگار انسان ها را به هم نزدیک کرده بود به گونه ای که هر طور که می توانسته اند با کمترین امکانات به هم کمک می کردند تا هدف نهایی شان تحقق پیدا کند.

امروز گاهی باشنیدن خاطرات بزرگتر ها، پدر ، مادر و حتی پدربزرگ و مادربزرگ آرزو میکنم کاش در آن روزگار زیسته بودم و طعم تلاش همگانی در جهت یک هدف والا را به جای زندگی در دنیایی که همه به فکر منافع خود هستند را تجربه می کردم. جنگیدن برای کشور، دین، عقیده و آزادی می تواند به زندگی رنگی خدایی بدهد چیزی که این روزها جای خود را به جنگیدن برای منفعت، رفاه شخصی، مال اندوزی و پایمال کردن حقوق دیگران داده است. خوشحالم از این که در این سرزمین آزاد و آباد زندگی می کنم.

مقاومت مردم و عمل به قرآن،اتحاد و یکپارچگی مردم، اقتدار ملی و اقتدار نظام راز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران می باشد.

فعالیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ورزشی محدود به ورزش قهرمانی نشد

زهره حسین پور دهنو:
در پیروزی انقلاب اسلامی بانوان دوشادوش مردان و با حضور  تاثیرگذار خود در تمام صحنه ها نقش آفرین بودند و در حقیقت این بانوان بودند که با تشویق فرزندان و همسران خود صحنه جهاد را معنا بخشیدند و بانوان همیشه حضور پررنگی داشته اند.

مالکیت و استقلال زنان در اسلام حقّی رسمی و تثبیت‌شده است.«در اسلام، زن مالک ثروت خود است. شوهرش راضی باشد، یا راضی نباشد؛ پدرش راضی باشد، یا راضی نباشد ـ فرقی نمی‌کند ـ او می‌تواند ثروت و مال و اندوخته‌ی خود را مصرف کند و ربطی به کس دیگری ندارد. پس زن استقلال دارد.علاوه بر حق انتخاب همسر، زن در ادارۀ خانواده و تربیت فرزند نقش اصلی و محوری دارد و ضمن برخورداری از حقوق ویژه، شریک و همراه همسر در زندگی محسوب می‌شود نه تابع او. درایران زن آزاد ومستقل میتواند زندگی و پیشرفت داشته باشد.

فعالیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ورزشی محدود به ورزش قهرمانی نشد

زهره حسین پور دهنو:
پوشش و حجاب مانع موفقیت بانوان در رقابت و برنامه‌های ورزشی نیست از اینکه بتوانم پرچم کشورم را بالا ببرم وسکوهای موفقیت را فتح کنم نشان از اراده قوی و عزم راسخ من وبانوان ایرانی تبار است.

زهره حسین پور دهنو:
براساس آمار موجود قبل از انقلاب 9 مربی و 7 داور زن در کشور فعالیت داشتند و در مجموع 7 رشته در بخش بانوان فعال بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فعالیت ها افزایش یافت و حالا شاهد فعالیت زنان ورزشکار ایران در بیش از 40 رشته ورزشی هستیم. علاوه بر این بیش از ده‌ها هزار مربی و داور زن در کشور فعالیت دارند و چندین باشگاه ورزشی نیز برای فعالیت در اختیار بانوان است. البته که فعالیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ورزشی محدود به ورزش قهرمانی نشد. از آنجا که امروز زنان جامعه ما در سطوح مختلف انجام وظیفه می‌کنند بانوان همیشه موفق هستند.

زهره حسین پور دهنو:
به فضل الهی تا به امروز نظام اسلامی ما در حفظ ارزش‌ها و اعتبار آنها درتمامی جنبه‌های مقابله موفق بوده و توانسته در جنبه‌هایی مانند اقتصاد و فرهنگ دشمنان را متوقف کند و من بعد هم جوامع غربی هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

فعالیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ورزشی محدود به ورزش قهرمانی نشد

زهره حسین پور دهنو:
الهه منصوریان ورزشکار قهرمان کشورمان از رهبر معظم انقلاب می خواهد فیلم صفر تا سکو که داستان زندگی خواهران منصوریان است را ببینند؛ بعد تعریف می کند که در فینال، شش قسمت صورتم شکست و مدالم را در بیمارستان تقدیمم کردند. نوبت به خانم ظریف دوست می رسد از زابل؛ ظریف دوست می گوید من مدالم را به مردم محروم شهرم تقدیم کردم.

 پیام من( زهره حسین پور دهنو ) به عنوان یک عضو کوچک از ورزشکاران رشته تکواندو در استان کهگیلویه و بویراحمد به رهبر معظم انقلاب این است که برای یک بار که شده من هم بتوانم مانند این بانوان دیداری با رهبرم داشته باشم و آرزو دارم این دیدار محقق شود.

در پایان از تمام کسانی که برای بنده حقیر در عرصه ورزش زحمت کشیدند و همینطور از آقای عزیزی مدیر خبرگزاری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد که برای بانوان ورزشکار استان اهمیت و ارزش قائل شدند و نسبت به معرفی آنها تلاش می کند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار