امضا تفاهم نامه میان سازمان بسیج کشاورزی و استانداری گیلان

رئیس سازمان بسیچ کشاورزی استان گیلان از امضا تفاهم نامه میان این‌سازمان و امور شورا و دهیاری‌های استانداری گیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۹۰۲۴
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مرادی امروز در حاشیه امضا تفاهم نامه میان سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان و مدیرکل امور شوراها و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به امنیت غذایی در کشور و استان گیلان یکی از اهداف سازمان بسیج کشاورزی است، اظهار کرد: سازمان بسیج کشاورزی در راستای حفظ و تمامی امنیت غذایی در کشور و استان گیلان برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار دارد که یکی از این برنامه‌ها آموزش به کشاورزان در راستای نهضت ملی جهش تولید است‌.


وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با امور شوراها و دهیاری‌های استانداری گیلان به منظور آموزش به کشاورزان در روستاهای استان، گفت:به منظور گسترش کشاورزی در روستاها، تامین امنیت غذایی به ویژه برنج و همچنین توسعه کشاورزی در روستاها از طریق آموزش به کشاورزان، تفاهم‌نامه‌ای با امور شوراها و دهیاری‌های استانداری تفاهم نامه‌ای امضا شده است.


رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه جنگل‌های گیلان سند گردشگری استان هستند، افزود: برنامه سازمان بسیج کشاورزی استان استفاده از این نعمت در راستای افزایش درآمد در استان بوده و ‌در همین راستا طرح زراعت چوب را در استان آغاز و به نتایج خوبی رسیدیم.


مرادی با اشاره به مزایای توسعه زراعت چوب، تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، درآمدزایی برای جوامع محلی، استفاده از زمین‌های بایر، تنفس جنگل، تامین مواد اولیه صنایع سلولزی، تأمین نیاز صنایع چوبی کشور و احتیاج به واردات کمتر از جمله مزایای توسعه زراعت چوب در استان است.


وی یکی از مشکلات استان در حوزه دامداری را افزایش قیمت خوراک دام و طیور دانست و بیان کرد: با تلاش متخصصین بسیج کشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی و جهاد کشاورزی موفق شدیم خوراک دام در استان گیلان را بومی سازی کنیم و دیگر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.


پایان پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار