کارگاه تحکیم بنیان خانواده به مناسبت دهه فجر در شهرستان ایرانشهر برگزار گردید

در چهارمین روز دهه مبارک فجر، کارگاه تحکیم بنیان خانواده با حضور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج حدیث در مسجد الغدیر شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۸۸۰۶
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، در چهارمین روز دهه مبارک فجر، کارگاه تحکیم بنیان خانواده با حضور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج حدیث در مسجد الغدیر شهرستان ایرانشهر برگزار شد

فاطمه بوستانی گزمه مشاور امور خانواده در شهرستان ایرانشهر گفت: کنترل احساسات ، کنترل خشم ، برخورد های عاقلانه با مشکلات و حوادث و مسائلی از این دست همگی مهارت است و همه باید در خانواده با این مهارت های آشنا شده و با تمرین های مستمر آن را در زندگی بکار گیرند.

وی ادامه داد: آسیب های خانوده امروز بیش از ایام دیگر است و در صورت غفلت ما ، بخش کثیری از خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بوستانی گزمه افزود: مدرنیته بعنوان یکی دیگر از آسیب های اجتماعی ؛ زندگی را تحت الشعاع قرار داده است.

وی نوگرایی، ارتباط نامشروع دختران و پسران با یکدیگر ، تقلید کورکورانه از غرب ، رواج بیش از حد استفاده از ماهواره در خانواده ها را مصداق هایی از آسیب های اجتماعی موجود دانست و تصریح کرد خانواده در معرض آسیب های اجتماعی مختلف است ، پس مراقب باشیم .

بوستانی گزمه در پایان با اشاره به نقش پدر و مادر در زمینه تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: وقتی فرزندان به سن بلوغ میرسند ، از لحاظ هورمونی ، استقلال طلبی و ... دچار تغییراتی می گردند که این تغییرات تاثیر بسیار زیادی در آینده آنان دارد . ارتباط نزدیک با گروه همسالان ، زودرنجی ، پرخاشگری و استقلال طلبی از ویژگیهای دوران بلوغ محسوب می گردد و والدین باید با فراگیری مهارت های مورد نیاز این دوران ؛ تنش های دوران بلوغ را به حداقل برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار