اساس کار مراکز نفس، جلوگیری مادران از سقط جنین سالم است

کمیلی گفت: یکی از ساده ترین راههای افزایش نرخ موالید و برون رفت از وضعیت فعلی کمک به مادرانی است که به دلیل مشکلات اقتصادی و تفکرات غلط عرفی به سقط جنین سالم خود رضایت می دهند.
کد خبر: ۹۴۸۷۲۴۶
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷

فاطمه کمیلی، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان، در حاشیه برگزاری کارگاه دوروزه افزایش جمعیت که ویژه مدیران متوسطه دوم ناحیه ۱آموزش و پرورش به عنوان سفیران افزایش جمعیت به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در زاهدان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن اشاره به فرامین مقام معظم رهبری(حفظه الله ) مبنی بر سقط جنین سالم گفت: دین مبین اسلام برای انسانها اهمیت و ارزش فراوانی قائل است و جایگاه حقوقی والای او در شریعت و قوانین و احکام شرعی که در قرآن و احادیث آمده تصریح وتثبیت شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با رواج این تصور غلط که تا ۴ماهگی روح در بدن جنین دمیده نمی شود و امکان سقط جنین وجود دارد و نیز متاسفانه با رویکرد و تدابیر دولت اصلاحات دهه هفتاد جهت کاهش جمعیت و شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر سقط جنین سالم به راحتی با تجویز داروهای مختلف در مطب ماما و پزشکان عمومی و زنان انجام شد .


کمیلی با تاکید به اهمیت فرزندآوری ، تصریح کرد : یکی از ساده ترین راههای افزایش نرخ موالید و برون رفت از وضعیت فعلی کمک به مادرانی است که به دلیل مشکلات اقتصادی و تفکرات غلط عرفی و....به سقط جنین خود رضایت می دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی ، با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری (حفظه الله ) که: " یکی از پر فایده ترین ثروت های کشور جمعیت جوان آن کشور است ." اذعان داشت : براساس سیاستهای کلی جمعیت باید تدابیر فوری جهت افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جایگزینی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود : با توجه به فعالیتهای انجام شده درجلوگیری از سقط جنین، با راه اندازی مرکز مشاوره نفس نجات فرزندان سقط در کشور می توان این آمار ۹۵ درصدی را به طور چشمگیری کاهش داد و به فرا خور آن ،کمک بسیار زیادی به باز شدن پنجره جمعیتی کشور شود.

وی با بیان اینکه مرکز نفس مخفف مرکز مشاوره نفس است و نفس ابتدای سه واژه نجات فرزندان سقط است ، اذعان داشت : این مرکز جهت مشاوره به مادران در همه شهرستان ها از طریق بسیج جامعه پزشکی کارخود را پی گیری می کند .

کمیلی خاطر نشان کرد : اساس کار مرکز نفس جلوگیری مادران از سقط جنین به کمک آگاهی بخشی به خانواده و توجیه کادر سلامت در مورد عواقب قانونی این کار و افراد اثر گذار و روحانیون برای استفاده از ظرفیت فکری ایشان است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی در ادامه با توجه به اهمیت مقوله کاهش جمعیت و ضرورت و تمرکز فعالیتها روی این موضوع ،ساختار مرکز نفس را در بخش های شناسایی ،معیشتی ،مشاوره ،مشاوره روانشناسی خانواده ، زناشویی، فردی و مشاوره دینی و فرهنگ سازی عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار