مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

۱۹۵ مسجد استان، میزبان مراسم اعتکاف ماه رجب

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از آمادگی ۱۹۵ نقطه برگزاری اعتکاف در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۷۲۴۰
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام محمد قادری با اشاره به دو سال وقفه در برگزاری مراسم اعتکاف به جهت انتشار ویروس کرونا، گفت: ۱۹۵ نقطه در استان برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان معرفی شده که با توجه به حضور پر شور بانوان، ۱۰۲ نقطه از این نقاط، میزبان بانوان گرامی است.

وی افزود: ۱۲۶ نقطه در روستا‌ها و ۶۹ نقطه در شهر‌های استان تعیین شده که شهرستان های تنگستان با ۴۵ نقطه و دشتستان با ۴۳ نقطه، بیشترین حجم برگزاری اعتکاف در استان را دارا هستند.

قادری گفت: ۱۷ نقطه در استان به صورت تخصصی برای دانش آموزان و دو نقطه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و معتکفین در بازه سنی ۱۲ تا ۶۵ سال توسط همان مساجد ثبت نام خواهند شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان ضمن اشاره به این مطلب که نقش سازمان تبلیغات در برگزاری اعتکاف ترغیب مساجد و تسهیل گری برگزاری مراسمات اعتکاف می‌باشد، اذعان داشت: برای برگزاری هر چه پربارتر این مراسمات، هماهنگی‌های لازم جهت حضور روحانیون و یک گروه ده نفره از مبلغین تخصصی در استان انجام شده است.

او اضافه کرد: امسال شاهد رشد اعتکاف‌های موضوعی مثل اعتکاف مهدوی هستیم. از دیگر برنامه‌های جذاب امسال، اعتکاف مادر و کودک است که علی رغم سختی پشتیبانی به جهت رویش‌ها و خاطرات خوشی که ایجاد میشود، این برنامه نیز برگزار خواهد شد.

قادری اذعان کرد: برنامه‌های محتوایی مراسمات اعتکاف بر مبنای جهاد تبیین آماده شده است. همچنین به صورت روزانه کرسی‌های تلاوت قرآن نیز برگزار خواهد شد و برای این منظور از قاریان بین المللی نیز دعوت بعمل آمده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان در رابطه با برنامه‌های دهه فجر نیز توضیح داد: از برنامه‌های دهه فجر که بسته به همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام خواهد پذیرفت، ایستگاه انقلاب علوی است که جهت توزیع پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برای نصب بر سر در خانه‌ها با عنوان پویش «پرچم افتخار» بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب برپاخواهد شد.

وی افزود: همچنین پویش «سرود افتخار» نیز از برنامه‌های دهه فجر است که با شعار «بوشهر، پایتخت مقاومت» علاوه بر اجرای خیابانی، از طریق رسانه ملی نیز پوشش داده خواهد شد که موجب آشنایی نسل نوجوان با فرهنگ مقاومت می‌گردد.

حجت الاسلام قادری خبر داد: یکی از برنامه‌های شاخص سازمان، «مهرواره محله همدل» است که با شعار «لبخند بسازیم» با محوریت مساجد جهت گره گشایی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی ذهنی مردم اجرا شده است و در همین قالب از شب گذشته در مساجد جهت جمع آوری اقلام مصرفی برای زلزله زدگان خوی اعلام عمومی گردیده و تیم‌های جهادی روحانیون و مذهبیون از لحظه زلزله وارد عمل شده اند.

/انتهای پیام

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار