خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

انقلاب اسلامی امری الهی و قدسی بوده و حفظ آن واجب است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: انقلاب اسلامی امری الهی و قدسی است بنابراین حفظ آن واجب است.
کد خبر: ۹۴۸۷۰۶۶
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

حجت‌الاسلام الیاس نجاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر با بیان اینکه از جمله آیات مورد توجه امام خمینی (ره) به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مواجهه با دشواری‌های جنگ و فشار استکبار جهانی و مشکلات داخلی و نارضایتی برخی از طبقات جامعه، آیه شریفه ۱۱۲ سوره هود بود، اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه به رسول اکرم (ص) می‌فرمایند همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو به سوی خدا آمده‌اند باید استقامت کنند و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید، می‌بیند.

وی با بیان اینکه در روایتی آمده است عِكرِمَه از ابن عباس نقل می‌کند كه پيامبر خدا (ص) فرمود سوره هود، واقعه، مرسلات و سوره عم يتسائلون مرا پير كرد، گفت: امام خميني(ره) در اين باره مي‌نويسند «شيخ عارف كامل شاه آبادي فرمود با اينكه اين آيه شريفه در سوره شوري نيز وارد است، ولي بدون (وَ مَن تابَ مَعَكَ) جهت اين كه، حضرت، سوره هود را به ذكر اختصاص دادند، براي آن است كه خداي تعالي، استقامت امت را نيز، از آن بزرگوار خواسته است، و حضرت بيم آن داشت كه مأموريت انجام نگيرد، و الا خود آن بزرگوار، استقامت داشت. بلكه آن حضرت مظهر اسم حكيم، عدل است».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: با استناد به آیه شریفه و روایت رسول اکرم (ص) حضرت امام معتقدند که استقامت امت، امری سخت و مشکل و مهمی است و تحصیل چنین روحی در جامعه، از مهمترین امور است و در عین حال از سخت‌ترین و مشکل‌ترین کارها است.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) بر این باور بودند که تعليم‏ خداوند به مسلمين این است که بايد در مأموريت‌هاى خودشان استقامت و پايدارى داشته باشند، چرا که ملتى اگر بخواهد شرافت خود و اسلام را حفظ كند، بايد علاوه بر جهاد، استقامت در جهاد نیز داشته باشد.

نجاری تصریح کرد: در اینجا معنای استقامت اين است كه اگر گرفتاری و مشکلاتی پيدا شد از آنها هراس نداشته باشد و در مشكلات سستى نكند و اين امر و دستور خداوند متعال است.

وی با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی و با استناد به بیانات امام خمینی (ره) گفت: اين نهضت، يك امر الهى است و حفظ آن در رأس امور است؛ امام (ره) انقلاب اسلامی را متاعى ذکر می‌کنند که در دنيا نظير ندارد و ديگران به اين متاع نرسيدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان همچنین به دشمنی‌های استکبار اشاره و عنوان کرد: این نهضت عظیم الهی موجب شده است که قدرت‌هاى بزرگ در مقابل او دست به توطئه‏‌ها بزنند و یکی از آنها تحریم و محاصره اقتصادى است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امری الهی و قدسی است بنابراین حفظ آن واجب است، افزود: امت اسلامی باید در مقابل دشمن و شیطان بزرگ استقامت داشته باشند و پايدارى کنند و طبیعتاً حفظ و نگهدارى‏ این آزادی زحمت و هزینه خواهد داشت.

نجاری همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع تواصی به صبر گفت: در قرآن کریم گاهی مخاطب وجوب صبر و استقامت، شخص رسول اکرم (ص) است مانند آیه شریفه: «وَ لِرَبِّکَ فَاصبِر» (مدثر۷) امّا در آیه شریفه «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک»، به همه مردم ارتباط دارد و همه باید در برابر مشکلات استقامت کنند و بایستند بنابراین این استقامت و صبر، یک حرکت جمعی است.

وی با بیان اینکه کشور ما امروز با مشکلات اقتصادی مواجه است و بخشی از آن هم ناشی از تحریم‌ها و فشارهای دشمن است، گفت: همه مردم باید در مقابل این مشکلات صبور باشند و استقامت کنند، چرا که تنها علاج مشکلات فعلی کشور عزیز ما ایران، پایداری و مقاومت در خطّ مستقیم الهی است و خداوند در آیه ۳۰ سوره فصلت وعده داده است که اگر صبر و استقامت بورزید حسن عاقبت نصیب امت اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار