برگزیدگان جشنواره شعر دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

جشنواره شعر دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۴۸۶۶۵۴
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد.

در این دوره از جشنواره شعر دفاع مقدس «سیدیاسر سعادت‌مهر»، «سید اکبر سلیمانی» و «زینب امیدی» رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و «بهجت‌ فروغی‌مقدم» و «نجمه آرام‌بن» شایسته تقدیر شدند. همچنین با نظر هیئت داوران، از «سیدحسین یادگارنژاد» به خاطر ارسال و ارائه اثری با زبان و گویش محلی تقدیر شد.

«سیدغفار موسوی»، «سیاوش نریمان» و «سید علی‌نقی کرامت» اعضای هیئت داوران این جشنواره بودند و «مرضیه جوشن» دبیر اجرایی و «محمود پیروزه» دبیری علمی این جشنواره را بر عهده داشتند.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به اهمیت و اهداف برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس، اظهار داشت: تبيين مبانی نظری و تعيين شاخص‌ها و معيارهای امروزی شعر دفاع‌ مقدس و مقاومت و تبيين راهکارهای ترويج و گسترش اشعار دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس است که هر ساله به همت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر دفاع مقدس سبب هويت‌بخشی به فعاليت‌ شعرای استان خواهد شد، افزود: شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع‌مقدس، فعال‌سازی و تقويت جريان توليد شعر مقاومت و تقویت انجمن‌های ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاعران می‌توانند ارزش‌های دوران دفاع مقدس را در قالب شعر برای نسل‌های آينده بازگو کنند و با الهام‌گیری از حماسه‌های رزم‌آوران و تأمل و تعمق در زندگی خانواده‌های شهدا افق‌های جدیدتری در ادبیات دفاع مقدس خلق کنند و این ژانر ادبی را گسترش دهند.

«محمود پیروزه» دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره استانی شعر «بغض بلوط» و بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، ابتدای مرداد سال جاری توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های «عمومی دفاع‌مقدس»، «دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت)»، «شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی»، «شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین»، «شعر دفاع مقدس و جنگ نرم»، «شعر دفاع مقدس و نقش زنان» و «شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان» برگزار شد.

دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در موعد مقرر، حدود ۷۳ اثر از شاعران برجسته استانی در دبیرخانه جشنواره دریافت شد که پس از داوری آثار توسط سه نفر از شاعران برجسته استان، سه اثر برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر اعلام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار