حجت الاسلام علیرضا پناهیان:

مطابق طبع نوجوان و جوان سخن بگوئیم/ گفتمان برتری، قدرت و انحصار در صحبت کردن با جوانان حائز اهمیت است

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اختتامیه کنشگران جهاد تببین با بیان اینکه مطابق طبع جوانان سخن بگوییم، گفت: گفتمان برتری، گفتمان قدرت و گفتمان انحصار در صحبت کردن با جوانان حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۴۸۶۲۸۸
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از کرج، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در اختتامیه دوره کنشگران جهاد تبیین که به همت سپاه ناحیه امام حسین(ع) به مدت ۴ روز با حضور حجت الاسلام میری، محمدرضا وطن خواه، حجت الاسلام پاشاپور، امیرحسین حسینی و دکتر علی سروش و جمعی از مربیان تربیتی مدارس و فعالان جهادتبیین به منظور بررسی دستاوردهای انقلاب، اصول پاسخگویی به شبهات نوجوانان و راههای موثر با نوجوان، رهایی از حباب فضای مجازی در دو محور مهارت ی و محتوایی در کانون شهید سبحانی برگزار شد، گفت: با زبان نوجوان و جوانان باید آشنا باشیم.

پناهیان با بیان اینکه نحوه صحبت کردن با جوانان و گفتمان برتری بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: در رابطه با نماز و مسائل کشور باید به دنبال برترین ها بگردیم، به عنوان  مثال کدام فرمانده نظامی در جهان ده ها میلیون جان بر کف دارد؟ آشنایی با ادبیات جوانان و مانند آن ها سخن گفتن ( بابا ایول، اصلا تو حرف نداری، زدی ما رو داغون کردی رفت) این مطابق طبع نوجوان است.

وی گفتمان قدرت را دومین گفتمان مورد توجه نوجوانان خواند و افزود: مسئله قدرت در دوران نوجوانی بسیار مهم است. در واقع نوجوان دنبال قدرتمندی خود و وصل شدن به عامل قدرت می باشد. پناهیان با بیان اینکه سبک زندگی غربی جوان را ضعیف می کند، اضافه کرد: هدف انقلاب اسلامی پرورش آدم های قوی است و گفتمان دینی ما پر قدرت می باشد. حضرت امام می فرمایند: موسیقی حرام است. چرا حرام است؟ چون نوجوانان و جوانان را ضعیف می کند. این مسئله در مورد حجاب نیز صدق می کند. در واقع بدحجابی عامل ضعف است نه قدرت.

استاد حوزه و دانشگاه گفتمان انحصار را سومین گفتمان مورد توجه جوان و نوجوان دانست و تشریح کرد: جوانان به دنبال گفتمان انحصار از جنس توحید و اخلاص هستند. فقط ما هستیم و کس دیگری نیست! وی اضافه کرد: فقط امام حسین (ع) است که میلیون ها شعر در مورد ایشان گفته شده و صدها میلیون به عشق ایشان غذای نذری درست می کنند و هیچ کس دیگر اینگونه نیست. فقط کشور ما ایران است که آمریکا را مورد اتهام قرار می دهد. ما تنها کشوری هستیم که در همسایگان خود فدایی داریم. ما تنها کشوری هستیم که دانشمندان به خاطر پول دانشمندی نمی کنند. ما تنها کشوری هستیم که محبوب ترین شخصیتش برای شهید شدن اشک می ریزد و آن کسی نیست جز سردار دلها، سردار سلیمانی.

معاون فرهنگی لشکر ۲۷ تهران گفت: اولین اقدام در جهاد تبیین، جهاد در زندگی جمعی و ایثارگرانه با محوریت مساجد است. وی خاطر نشان کرد: اگر یک مربی بتواند یک جمع دوستانه، صمیمی طوری که جوانان با هم مدارا کنند، با هم فداکاری کنند را تشکیل دهد، در این عرصه موفق است. مربیان به دنبال درست کردن جمع، گروه و تشکیلاتی باشند که رفاقت در آن به سر حد نهایت برسد. پناهیان عنوان کرد: اکثر شهدای ما را رفیق هایشان شهید کردند نه حضرت امام(ره).

به گفته وی، خدای متعال در آغاز ارتباط با دین ما را جمع گرا، گروه گرا و رفیق باز آفر ید. اصل دین اسلام بر جمع گرایی است. زندگی جمعی را در مساجد، مدارس و بسیج تمرین کنیم. حضرت آقا فرمودند:" باید در تمام لایه های بسیج هیئت اندیشه ورز درست کنید."

پناهیان مطرح کرد: ما باید با آداب زندگی جمعی آشنا شویم. در حرف همدیگر نپریم، ابتدای سخن ما با نهی نباشد. همدیگر را مسخره نکنیم. مروت و جوانمردی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به قول جوانانمان مرام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد گروه های مناسب در فضای مجازی می توانیم جوانان را از فردگرایی به سمت جمع گرایی بیاوریم، بیان کرد: جوانان فقط با زندگی جمعی قوی می توانند از این فضا دوری کنند و یا حداقل کمتر در این فضا باشند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در پایان با اشاره به شهید مدافع امنیت بسیجی سید روح الله عجمیان، درخواست کرد:در تمام مساجد شهر برای شهید عجمیان و شهدای دیگر مراسم بگیرید، چون برای ما کشته شده اند، پس ما هم مرام به خرج می دهیم و به یاد آنها مراسم می گیریم. اگر این کار را نکنید یعنی مرام ندارید. لوتی باشید! شهدا را رها نکنید.

انتهای پیام/ ر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار