خبرهای داغ:

غبارروبی قبور مطهر شهدای حمله تروریستی به شاهچراغ برنامه نمادین استان‌ها در آغاز دهه فجر است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور در همایش منطقه‌ای در شیراز گفت: دو برنامه نمادین استانی و روستایی برای دهه فجر داریم که غبارروبی قبور مطهر شهدای حمله تروریستی به شاهچراغ برنامه نمادین استان‌ها در آغاز دهه فجر است.
کد خبر: ۹۴۸۵۷۷۲
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهدی متین‌پور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور در همایش منطقه‌ای در شیراز اظهار داشت: برنامه عملیاتی سال آینده معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد درحال تدوین است، اما سیاست بنیاد بر این است که مسیر به سمت مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد حرکت کند.
وی با بیان اینکه گلزار شهدا یک‌محل اجتماع امن برای کسانی است که به مسیر انقلاب ایمان دارند ، تصریح کرد: در صدد آن هستیم که این‌ پایگاه‌های فرهنگی جایگاه خود را باز یاید.
متین‌پور با اشاره به ایام‌الله دهه فجر، تاکید کرد: اگر درست در این مسیر حرکت کنیم ، با بیان نکات مرتبط، مردم را در مسیر قرار خواهیم داد و امسال برنامه استانی هم به واسطه شهدای حمله تروریستی در شاهچراغ ، غبارروبی نمادین استانی در شیراز خواهد بود.
وی با بیان اینکه نماد ملی روستایی را روستای آغابه از استان گلستان با ۶۰ شهید اهل سنت معرفی می‌کنیم، ادامه داد: در ایام پیش‌رو، و در سالروز میلاد امیرالمؤمنین ، همایش پدران آسمانی را همزمان با غبارروبی گلزار شهدا در روز پنجشنبه برگزار می‌شود.
برنامه پایانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در روز ۲۰ اسفند ماه ، روز شهید است که متین‌پور از آن یاد کرد و افزود: منتخبین فراخوان‌های برنامه‌های سه ماهه چهارم، در این روز تجلیل خواهند شد.
وی از مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد به عنوان اساس کار بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال پیش‌رو خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی بنیاد شهید این امر را پیگیری می‌کند.
متین‌پور با یادآوری اینکه دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادارات کل بنیاد شهید استانهاست، تصریح کرد: این جلسات باید به سمت سیاستهای کلان ابلاغی از رییس‌جمهور برود تا دستگاهها نقششان را در این مورد عملی کنند.
وی گفت: هنوز با نقطه مورد نظر در‌ اجرایی شدن فرهنگ ایثار و شهادت فاصله است، اما این حرکت شروع، و از سکون خارج شده است که امری مبارک است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها