خبرهای داغ:
مدیرکل انتقال خون گلستان:

ذخایر را مدیریت می کنیم/2500 واحد اهدای خون طی یک هفته در استان گلستان

دکتر فاطمه محمدی گفت: طی یک هفته سخت توانستیم با مدیریت خوب ذخایر خون نزدیک به 2 هزار 500 واحد خون از اهدا کنند گان دریافت و ذخایر مورد نیاز را تأمین کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۵۶۱۰
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

ذخایر را مدیریت می کنیم/2500 واحد اهدای خون طی یک هفته در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکتر فاطمه محمدی مدیرکل انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در هفته گذشته، مواجهه با روز های سرد و تعطیل شدن ادارات، نهادها و مدارس می توانست باعث کم شدن مراجعات اهداکنندگان و افت ذخایر خون شود که با اطلاع رسانی ازطریق رسانه های استانی و شبکه های اجتماعی توانستیم خون مورد نیاز25 بیمارستان و مرکز درمانی استان را تأمین کنیم.
وی افزود: شرایط جوی می تواند ذخایر خون را با نوسان مواجه کند و در عین حال نیاز به خون مستمر و همیشگی است و تأمین خون و فراورده های آن فقط از راه اهدای خون میسر است که وابسته به اهدا کنندگان عزیزو ایثارگر است.
دکتر فاطمه محمدی با تأکید بر وجود ۳ هزار و 500 بیمار خاص و نیازمند به خون شامل یک هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان گفت: برای تأمین نیاز این عزیزان به صورت مداوم باید اهدای خون صورت گیرد.
وی نیاز روزانه استان به خون را به ۲۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: با توجه به سرد شدن هوا و تعطیلی مدارس و ادارات مردم و مسئولان خوب است با مشارکت در امر خداپسندانه و انسان دوستانه اهدای خون و پیوستن به پویش زمستانه چتر سرخ زندگی، از بیماران نیازمند به خون حمایت کنند و الگویی برای همکاران و خانواده خود در این حرکت سلامت محور باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها