خبرهای داغ:
منال فنجان، استاد دانشگاه بغداد در گفت‌وگو با بسیج:

قهرمانان جامعه توسط زنان در خانواده تربیت می‌شوند/ مرد و زن هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند

استاد دانشگاه بغداد، گفت: این زن است که در خانواده قهرمانان را تربیت می‌کند و تحویل جامعه می‌دهد و در مدیریت و اداره زندگی در کنار مرد برای داشتن یک خانواده خوب تاثیرگذار است؛ خانواده‌ای که شاکله یک جامعه موفق را رقم می‌زند.
کد خبر: ۹۴۸۵۲۳۲
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

داعش، از قهرمانانی شکست خورد که تربیت یافته زنان جامعه اسلامی بودند

منال فنجان، پژوهشگر حوزه زنان و استاد دانشگاه بغداد درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی اظهار کرد: در ابتدا باید اشاره‌ای کنم به آیات الهی در قرآن کریم. خداوند تاکید دارد که زن و مرد را خلیفه در زمین آفریده است و زن رسالتی دارد. این رسالت، افضلیت را نشان نمی‌دهد. اینگونه نیست که زن بر مرد یا مرد بر زن برتری داشته باشد. هر کسی با هر تخصصی در جامعه و اجتماع خود می‌تواند نقش سازنده‌ای ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه زن در جامعه اسلامی توانمند است، تصریح کرد: زن نقش سازنده و تاثیرگذاری در زندگی و جامعه دارد. نقش او در سازندگی جامعه و عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی، به خوبی دیده شده و می‌شود. 

استاد دانشگاه بغداد، افزود: زن و مرد در ارتباط با یکدیگر هستند و در این ارتباط تکامل پیدا می‌کنند. زن و مرد یکدیگر را کامل می‌کنند و در تنازع با یکدیگر نیستند.

وی ادامه داد: اگر زن را به‌عنوان کالایی به شمار آوریم باید این را قبول کنیم که رکن اساسی در جامعه را از دست خواهیم داد؛ رکنی که اساس شکل‌گیری یک خانواده است.

پژوهشگر عراقی با اشاره به اینکه زن در جامعه اسلامی بیکار ننشسته و انسان‌سازی می‌کند گفت: داعش تکفیری زمانی که به عراق حمله کرد، این زنان بودند که نقش موثری در مبارزه با گروه‌های تکفیری داشتند. زنان عراقی، جامعه بزرگی برای مبارزه با داعش تربیت کردند.

فنجان گفت: مردان و جوانانی که روبه‌روی داعش تکفیری ایستادند و آن‌ها را از عراق بیرون راندند، توسط مادران و زنان پرورش یافتند.

استاد دانشگاه بغداد تصریح کرد: اگرچه غرب تمایل دارد زن را به‌عنوان یک کالا ترویج دهد اما زن مکلف به نقشی است که در خانواده ایفا می‌کند. این زن است که در خانواده قهرمانان را تربیت می‌کند و تحویل جامعه می‌دهد و در مدیریت و اداره زندگی در کنار مرد برای داشتن یک خانواده خوب تاثیرگذار است؛ خانواده‌ای که شاکله یک جامعه موفق را رقم می‌زند.

فنجان افزود: البته این امر با فعالیت‌های اجتماعی یا اقتصادی که او در جامعه انجام می‌دهد، منافاتی ندارد و از نقش ارزنده او در خانواده، نمی‌کاهد.

وی ادامه داد: خانواده پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) که معصوم بودند را باید الگو قرار دهیم و با این الگو است که می‌توان به نقش و جایگاه زن و مرد در زندگی توجه کرد و پی برد.

استاد دانشگاه بغداد گفت: آنگونه که می‌دانیم و مطالعه کردیم، امام زمان وقتی ظهور کند، عدل الهی را ایجاد می‌کند و در این میان، زنان نقش موثری ایفا خواهند کرد. 


گفت‌وگو از روح‌الله فرقانی

ت-۵۳۷۹ 

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار