بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر سرما و یخ‌بندان روزهای گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۹۸
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی در دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خصوص اقدامات صورت‌گرفته و تصمیمات اتخاذ شده به دنبال توفان و سرمای شدید هوا و خسارت‌های وارد شده به مردم منطقه سیستان بیان کرد: در سرمای اخیر حدود پنج هزار کنتور دچار اختلال شد که دستور دادیم آب همه این منازل به طور مستقیم وصل شود و همچنین آسیب دوم به گلخانه‌ها بود.
 
وی عنوان کرد: باتوجه‌به سرمای شدید هوا سهمیه نفت جدید اعلام شد؛ اما در توزیع دچار مشکل بودیم که خواستار نظارت جدی فرمانداران در منطقه شدیم.
 
کرمی افزود: در منطقه سیستان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده و علی‌رغم اینکه کشاورزان هرساله محصولات خود را بیمه می‌کردند؛ اما امسال بیمه نکرده و حتی توصیه‌‌های هواشناسی را چندان جدی نگرفته بودند.
 
وی گفت: در جلسات مدیریت بحران استان به دنبال حمایت و ارائه تسهیلات بلاعوض به کشاورزان آسیب‌دیده از سرما و یخ‌بندان اخیر در منطقه سیستان هستیم.
 
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر اشتغال از معضلات جدی منطقه است که با ارائه طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به دنبال ایجاد مشاغل پایدار هستیم و سعی داریم در حوزه گلخانه و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری ویژه داشته باشیم.
 
وی عنوان کرد: در گام دوم نیز به دنبال فعال‌نمودن بازارچه‌های مرزی هستیم و در آینده نزدیک نیز برای پیگیری کار به کشور افغانستان سفر خواهیم داشت.
 
استاندار تصریح کرد: همه باید به هم کمک کنیم و با نگاه توحیدی دست‌به‌دست هم داده و در راستای رفع مشکلات استان قدم برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار