خبرهای داغ:

تغییر ساختار‌های ارائه خدمات بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت شاهرود

شاهرود_ معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شاهرود گفت: در حوزه بهداشت جهت ارائه خدمات سلامت مطلوب در جمعیت تحت پوشش نیاز به تجدید نظر و تغییر در بعضی ساختار‌های تابعه است که در این خصوص در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۲۸
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

تغییر ساختار‌های ارائه خدمات بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، صید آبادی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حوزه بهداشت جهت ارائه خدمات سلامت مطلوب در جمعیت تحت پوشش نیاز مبرم به تجدید نظر و تغییر در بعضی ساختار‌های تابعه داشت که طی مکاتبات و رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت شد نهایتا مقرر گردید فراتر از روال معمول، وزارت بهداشت بازنگری‌هایی را در این خصوص در دستور کار قرار دهد و بررسی ساختار‌های ارائه خدمات بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه تغییر کند.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: در دی ماه ۱۴۰۱ ساختار‌های ارائه خدمات بهداشتی در برخی مراکز اولویت دار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توسط کارشناسان شبکه حوزه معاونت بهداشتی وزارت متبوع با حضور و بازدید محیطی‌ترین مناطق هر دو شبکه بهداشت شاهرود و میامی مورد بازبینی دقیق قرار گرفت و خوشبختانه موافقت تغییرات ساختاری ذیل اخذ گردید.
او افزود: ایجاد پایگاه سلامت شهری فدک با جمعیتی نزدیک به ۵۰۰۰ نفر منفک شده از مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام موسی کاظم (۲۸۸۵۸ نفر جمعیت) با پست‌های تخصیصی شامل یک کارشناس ماما- مراقب سلامت و یک کارشناس مراقب سلامت انجام می‌شود.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: حذف نشاندار بودن خانه بهداشت روستای رضا آباد؛ بر اساس قوانین بدلیل کاهش جمعیت این روستا به زیر ۵۰۰ نفر، در سال‌های گذشته مصوب گردیده بود که در ابتدای سال ۱۴۰۲ خانه بهداشت این روستا حذف گردد رایزنی‌های مستمر و حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه و استناد به بعد مسافت، شرایط دسترسی و بومگردی منطقه منتج به حذف نشاندار بودن این خانه و تصویب ادامه فعالیت آن حداقل برای ۳۰ سال آینده با ایجاد فرصت یک پست بهورز زن برای این خانه بهداشت ارزشمند شد.
او ادامه داد: ایجاد مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی سوداغلن (رضوان) با ۴۸۳۱ نفر جمعیت، که بخشی از این جمعیت از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نام نیک (با جمعت باقیمانده ۳۷۱۷ نفر) و بخشی نیز از مرکز حسین آباد کالپوش (با جمعیت باقیمانده ۳۳۷۳) منفک شده است. پست‌های ایجادی عبارتند از:یک پزشک-یک پرستار/ بهیار-یک کارشناس فناوری اطلاعات سلامت ویک خدمتگزار خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها