در نشست ترویج فضیلت های اخلاقی در جامعه بیان شد:

حجاب باید در جامعه به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام بارانی گفت: حجاب وسیله‌ای است در خدمت زن که به او شخصیت و احترام می‌بخشد که از آثار رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به عنوان کوچکترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است.
کد خبر: ۹۴۸۴۳۵۳
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج در هیرمند،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بارانی، روحانی روستای لنگر بارانی، در نشست ترویج فضیلت های اخلاقی در جامعه، که به مناسبت هفته زن در سطح پایگاه مقاومت بسیج حضرت مریم در روستای لنگر بارانی شهرستان هیرمند برگزارشد، با اشاره به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نقش موثر بانوان محجبه در اجتماع گفت: باید حجاب به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود و ترویج عفاف و حجاب از دغدغه های امروز جامعه اسلامی است.

وی در ادامه افزود: حجاب موجب حفظ زنان از چشم چرانی مردان هرزه می‌شود و این دستوری قرآنی، تکلیفی انسانی و برنامه‌ای اخلاقی است.

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل افزایش بی‌حجابی در جامعه شاهد افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج و افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی هستیم، اذعان داشت: اطاعت از دستورات الهی در رابطه با حفظ عفاف و حجاب یک امر ضروری است و خداوند مصلحت و حکمت دانسته که بانوان حجاب خود را رعایت کنند تا به سعادت و هدایت واقعی برسند‌.

این روحانی جلیل القدر، با بیان اینکه حجاب وسیله‌ای است در خدمت زن که به او شخصیت و احترام می‌بخشد ،خاطرنشان کرد : از آثار رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به عنوان کوچکترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است.

وی با اشاره بر هویت بخشی نقش زن ایرانی در بعد انقلاب ،اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان یک حضور مفید، فعال و چشمگیر بوده است.

حجت الاسلام بارانی تاکید کرد : زنان و بانوان ایرانی پس از انقلاب اسلامی علاوه بر ایفای نقش مادری خود حضوری فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند و این حضور ضمن رعایت عفاف و حجاب نقشه دشمنان علیه انقلاب را خنثی می کند.

ارسال نظرات