مسئول صندوق «ایثار میاندره» در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد؛

اعطای وام برای تامین مایحتاج اعضا/تامین بسته‌های مواد غذایی و توزیع میان نیازمندان

مرتضی بهرامی مسـئول صندوق قرض‌الحسـنه «ایثار میاندره»، اقدامات خیرخواهانه این صندوق را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۸۳۹۴۶
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

خدمت‌رسانی به مردمان کردکوی تا اشتغال و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری بسیج، صندوق «ایثار میاندره» نام تنها صندوق قرض الحسنه‌ای است که در شهرسـتان کردکوی اسـتان گلسـتان واقع شـده اسـت. این صندوق قرض الحسـنه، دارای سـابقه طولانـی اسـت کـه بـه منظـور اشـتغال و کارآفرینی تأسیس شده است.

مرتضـی بهرامـی مسـئول ایـن صنـدوق قرض‌الحسـنه در مـورد علـت تأسـیس آن بـه خبرنـگار خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: سـال ۸۹ بـود کـه اهالی کردکوی تصمیم گرفتند به منظور حل مشکلات اقتصادی خود صندوق قرض‌الحسنه‌ای را تأسیس کنند. هـدف از تشـکیل ایـن صندوق قرض الحسـنه، اعطای تسـهیلات بـرای راه انـدازی مشـاغل جدیـد و کارآفرینـی بـود کـه موجـودی ایـن صنـدوق، از آورده نقـدی همیـن اهالـی محـل تامیـن شده است.

بهرامی گفت: در طول این مدت که از تأسیس این صندوق می‌گذرد، اعضـای ایـن صنـدوق بـه ۶۵ نفر رسـیده اسـت که بالغ بـر ۲۰۰ میلیون تومـان وام ۵ میلیـون تومانـی بابـت اشـتغال و کارآفرینـی، به اعضـا داده‌ایم.

مسـئول ایـن صنـدوق قرض الحسـنه گفت: یکـی دیگـر از اقداماتـی کـه در ایـن صنـدوق بـا کمـک اعضـا صـورت گرفتـه اسـت، اعطـای وام خریـد جهیزیـه اسـت که خوشـبختانه توانسـتیم این وام را بـه تعـدادی از خانواده‌هـای نیازمنـد اعطـا کنیـم تـا مشـکل خریـد جهیزیه آن‌ها را برطرف کنیم.

بهرامـی ادامـه داد: تاکنـون از هیـچ نهـاد و ارگان دولتـی بابـت کمک، وجهـی را درخواسـت نکرده ایـم امـا انتظـار داریـم تـا خیریـن هماننـد گذشـته که به یاریمان آمده اند دوباره دسـت ما را بگیرند تا بتوانیم فعالیت‌های خیریه را نیز انجام دهیم.

وی گفـت: در یـک سال اخیـر کـه مسـئله مواسـات و همدلی مطـرح شـده اسـت، سـعی کرده‌ایم با کمک خیرین به این موضوع و مبحث نیـز وارد شـویم کـه خوشـبختانه در طـول یـک سـال اخیر، چندیـن بسته مواد غذایی و ارزاق را تأمین و به خانه نیازمندان رسانده ایم.

بهرامـی تاکیـد کـرد: تشکیل ایـن صندوق قرض الحسنه برکات بسیاری بـرای اهالی منطقـه داشـته اسـت بـه طـوری کـه اسـتقبال از این صندوق به اندازه‌ای زیاد است که موجودی این صندوق، کفاف وام‌های درخواستی را نمی‌دهد برای همین انتظار داریم که خیرین پیش قدم شوند تا بتوانیم بیش از این به مردم کمک کنیم.

ب-۹۶۰۶

انتهای  پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار