کاهش ۱۱ درصدی کلاهبرداری های اینترنتی در سال ۱۴۰۱

رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با اقدامات چند وجهی پیشگیری اجتماعی، آگاهسازی عمومی و ارتقاء سواد رسانه، ۱۱ درصد از کلاهبرداری های اینترنتی در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۴۸۳۱۸۸
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

کاهش ۱۱ درصدی کلاهبرداری های اینترنتی در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رییس پلیس فتا استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کاهش ۱۱ درصدی کلاهبرداری های اینترنتی در سال ۱۴۰۱ حاصل آگاه سازی عمومی، ارتقای سواد رسانه ای و توجه بیشتر مردم به توصیه های پلیس فتا است.

 

وی با بیان اینکه دریافت بیعانه در قالب فروش کالا یا ارائه خدمات دروغین از مهمترین شگردهای کلاهبرداری اینترنتی است افزود: از نمونه آنها شامل خرید و فروش حواله خودرو، خرید و فروش امتیاز متناسب تسهیلات بانکی، لوازم خانگی حتی فروش اکانت بازی های رایانه ای و آنلاین و حتی فروش پرنده و حیوانات خانگی اتفاق می افتد.

 

سرهنگ قاسمی افزود: همچنین در صفحات اینستاگرام و وبگاه های اینترنتی مثل دیوار و شیپور شاهد کلاهبرداری های اینترنتی بیشتری نسبت به بسترهای دیگر هستیم.

 

رییس پلیس فتا استان بوشهر در پایان به هم استانی های خود توصیه کرد: قبل از دریافت و رویت چشمی کالا و تطبیق آن با کالایی که انتخاب کرده اند از پرداخت هرگونه وجهی خودداری کنند.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات