هیئت های مذهبی محل جهاد تبیین است/ بصیرت افزایی و جهاد تبیین برای مداحان ضروری است/ مادر، هر خانواده بتواند جهاد تبیین را از خانواده شروع و در جامعه گسترش دهد.

ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا (س )به همت هیئت رزمندگان ،کانون مداحان استان و سازمان بسیج مداحان وهیئتهای مذهبی استان سیستان و بلوچستان در آستانه ی میلاد حضرت زهرا س برگزار شد .
کد خبر: ۹۴۸۲۹۱۴
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

فاطمه سرگزی، مربی سرگروههای سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی، استان سیستان وبلوچستان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله ) مبنی بر اینکه هیئت های مذهبی محل جهاد تبیین است گفت: هدف از اجرای این برنامه در آستانه ی سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س)  و با توجه به شرایطی که اکنون در کشور وجود دارد؛ بصیرت افزایی و جهاد تبیین برای مداحان به عنوان پرچمداران جهاد تبیین به آحاد مردم است.

وی با اشاره به نقش مادران در خانواده ها ،افزود: برآنیم تا با برگزاری اینگونه مراسمات قدمی موثر در جهت جهاد تببین بداریم به گونه ای که مادر هر خانواده بتواند جهاد تبیین را از خانواده شروع و در جامعه گسترش دهد.

فاطمه سرگزی تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها الگویی کامل و جامع برای تمام جوامع اسلامی و خصوصا زنان جامعه اسلامی است .

این ذاکر اهل بیت (ع ) افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جامعه ‌ای زندگی می ‌کرد، که دارای شرایط و امتیازات ویژه ای بود اما با وجود برخورداری از منزلت اجتماعی، مثل یک شهروند عادی و مردم معمولی زندگی می ‌کرد.

وی ساده زیستی، دوری از ریا، دوری از منیت، خویشتن‌داری، تعامل دوستانه و انسان دوستانه با مردم، ایثار، دلسوزی برای مردم و همسایه ‌ها و از همه مهمتر دفاع از امامت و....را از شاخصه ‌های اصلی زندگی اجتماعی، حضرت زهرا (س )دانست و اذعان داشت : حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در عین حال که نمونه کاملی از یک فرزند دلسوز برای پدر، همسری وفادار برای حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و مادری مهربان برای فرزندان خود بود، در زندگی اجتماعی نیز فعالیت داشته است.

فاطمه سرگزی ، سخنرانی‌های مؤثر و سرنوشت‌ساز را نمونه ‌ای از فعالیت‌ های اجتماعی آن حضرت در شرایط بحرانی و حساس عنوان کرد و افزود: این بانوی مکرمه تا اندازه ‌ای در بندگی خدا کوشا بود که زندگی پربرکت خود را به شهادت در راه خدا و دفاع از جان امام زمان خود ختم کرد تا مسیر سعادت را برای انسان ‌ها در طول تاریخ نمایان کند.


گفتنی است در این مراسم به رسم یادبود،به برخی از خواهران مداح و هم نامان حضرت زهرا (س )هدایایی اهداء شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار