بازخوانی مصوبات سفر «دولت میدان»؛

بورسیه نخبگان دانشجویی توسط صنایع استان برای اولین بار در کشور

مفتاحی زاده، رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: برای اولین بار در کشور بیش از 90 دانشجو توسط صنایع استان یزد بورسیه شدند.
کد خبر: ۹۴۸۲۴۱۱
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حیدر مفتاحی زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور بورسیه نخبگان دانشجویی توسط صنایع در استان یزد رخ داد اظهار کرد: در ابتدا درخواست داده شد که ۱۸۰ دانشجو بورسیه صنایع شوند که از این تعداد بیش از ۹۰ نفر توسط وزارت علوم معرفی شدند.

وی افزود: در مراحل بعدی دانشجویانی که توسط وزارت علوم معرفی شدند، آموزش داده شده و با شرکت‌هایی که درخواست دادند، رایزنی کرده و درنهایت قرارداد و تعهدنامه مرتبط امضا شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد از حضور دانشجویان در شرکت‌های مرتبط در نیم سال تحصیلی دوم خبر داد و گفت: در بنیاد نخبگان دستورالعمل اجرایی در زمینه‌های خدمات کارآفرینی، آموزشی و ... مطرح شده و مبلغی به هر دانشجو اختصاص می‌یابد که بخشی از خدمات بورسیه شهید وزوایی به این افراد تعلق خواهد گرفت.

مفتاحی زاده با بیان هدف بورسیه دانشجویان در صنایع گفت: در قالب طرحی، ایجاد صنایع و اجرای طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها در قالب به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه تا زمان فارغ التحصیلی با ارتباط قراردادی و استخدامی وارد صنایع می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار