نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس:

گوگرد گازوئیل نیروگاه منتظر قائم، 100 برابر بالاتر از استاندارد است

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس گفت: در بازدیدی که دی ماه 1399 از نیروگاه شهید منتظر قائم داشتم، مخازن مازوت پلمب شده بود اما گوگرد گازوئیلی که می سوزاند 100 برابر بالاتر از استاندارد است.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۳۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در نشست با سمن های محیط زیست استان البرز گفت: بر اساس گزارشات دیوان محاسبات، 220 تکلیف در قانون هوای پاک برای دستگاه ها وجود دارد اما صرفا 20 مورد آن ها اجرایی شده است.

گوگرد گازوئیل نیروگاه منتظر قائم، 100 برابر بالاتر از استاندارد است

وی مطرح کرد: در بازدیدی که دی ماه 1399 از نیروگاه شهید منتظر قائم داشتم، مخازن مازوت پلمب شده بود اما گوگرد گازوئیلی که می سوزاند 100 برابر بالاتر از استاندارد است لذا از وزیر وقت نفت اقدامات انجام شده درباره سوخت استاندارد را مطالبه کردیم.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروگاه منتظر قائم سالیانه هفت میلیون مترمکعب آب مصرف می کند، افزود: نیروگاهی مشابه منتظر قائم در کشور داریم که دو برابر برق تولید کرده اما 10 برابر کمتر آب مصرف می کند، در نتیجه آخرین تصمیم با وزیر نیرو این بود که سیکل آن عوض شود.

عباسی با تاکید بر اینکه انتقال آب از سد کرج به تهران از طریق تونل به تهران مشروط به رعایت حق آبه محیط زیستی رودخانه کرج توسط وزارت نیرو است، تصریح کرد: 20 درصد آب مصرفی البرز سطحی و 80 درصد زیرزمینی است لذا سهم استان از دو سد را از 55 میلیون مترمکعب به 110 میلیون مترمکعب آب افزایش دادیم.

وی با اشاره به مطالبه 60 میلیون مترمکعب دیگر از وزارت نیرو به واسطه افزایش جمعیت، بیان کرد: تصفیه خانه، مخزن و سیستم انتقال آب باید آماده شود تا اقدام نمایندگان درباره حق آبه برای مردم محسوس باشد. قانون ملی ایمنی زیستی درباره محصولات تراریخته نیاز به اصلاح دارد. مرکز پژوهش های مجلس پیش نویس اصلاحات را انجام داد و طی دو ماه آینده برای رای گیری وارد صحن علنی مجلس می شود.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قانون پیشین جرم انگاری انجام نشده بود و حقوقدانان و سازمان های مردم نهاد از حضور در شورای ملی ایمنی زیستی بی نصیب بودند. فلفل های برگشتی از روسیه در سال گذشته ما را برای نظارت بر سموم استفاده شده در محصولات مصمم کرد، قانون اصلاح نباتات برای سال 1340 بود.

عباسی اظهار کرد: طی 60 سال سموم تغییر کرده است اما همچنان با قانون سال 1340 کار می کنیم، در نتیجه تقاضای بازنگری در قانون حفظ نباتات انجام شد. با توجه به در نظر گرفتن عوارض در بودجه 1401 برای جبران آب مجازی ناشی از صادرات، درآمد ناشی از دریافت آن عوارض باید صرف تقویت سفره های آب زیرزمینی شود.

وی گفت: از 430 میلیارد مترمکعب آب موجود، تنها 95 میلیارد مترمکعب صرف شرب، کشاورزی، صنعت و فضای سبز می شود اما برای 335 میلیارد مترمکعب باقی مانده برنامه ای نداریم. امسال وزارت نیرو با تدبیر «هر کسی یک واحد در برق صرفه جویی کند، پنج واحد از آن خریداری می شود» یک هزار و 370 میلیارد تومان به مردم پرداخت کرد و خاموشی نداشتیم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار