ایجاد اشتغال برای هشت هزار نفر از خانواده های شهدا در کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۳۳ هزار فرزند شهید و ایثارگر در کشور وجود دارد که از این تعداد هشت هزار نفر مشغول به کار شده اند.
کد خبر: ۹۴۸۱۵۷۹
|
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج‌، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران نیز مانده اند که باید برای آنها اشتغالزایی صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه شهدا به ما نیاز ندارند اما ما به شهدا نیازمند هستیم، گفت: یاد شهدا یعنی یاد معاد و ابدیت، شهدا برای هدفشان تلاش کردند مانند دانش‌آموزی که سختی‌های بسیاری را برای موفقیت‌ها تحمل می‌کند و بدون تلاش و سختی خدا هیچ پاداش مادی و معنوی به کسی نمی‌دهد.
معاون رئیس جمهور افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب بقای زندگی توحیدی جامعه است، مقام معظم رهبری هم در این رابطه می‌فرمایند: «حیات انقلاب اسلامی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بستگی دارد» و این یعنی تربیت توحیدی جامعه و توجه به آخرت که انواع بدی‌های جامعه را از بین می‌برد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وظایف شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: رئیس این شورا رئیس‌جمهور محترم و مصوبات آن به معنی مصوبات هیئت وزیران است و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از وظایف اصلی این شورا است به همین دلیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ستاد راهبردی نیست بلکه عملیاتی، فرادولتی و فرادستگاهی و دارای برش استانی است و قرار است در حوزه‌های عملیاتی هم ورود کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اینکه یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌ها باید به حوزه ایثار و شهادت اختصاص داده شود، گفت: به دنبال دائمی کردن این تخصیص هستیم و دستگاه‌ها مکلف هستند این یک درصد را در این زمینه هزینه کنند و وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش نیز چنین تکلیفی دارند و به دستگاه‌هایی که منابع ملی دارند الزام شده است که این اعتبار در استان‌ها هم هزینه شود، امیدوارم با فعال شدن دبیرخانه و هماهنگی بین دستگاه‌ها در الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت بیشتری انجام شود.
شهید و امور ایثارگران را دریافت کردند اما به هر دلیلی همچنان فاقد مسکن هستند. طبق مصوبه دولت در سفرهای استانی ۵ درصد جهت طرح جهش ملی مسکن باید به ایثارگران اختصاص داده شود و بحث واگذاری زمین هم باید پیگیری شود زیرا موضوع اشتغال و مسکن مهمترین مسئله خانواده‌های ایثارگران است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه بهداشت و درمان مراکز درمانی این استان با بیمه تکمیلی ایثارگران قرارداد دارند و معوقات هم تا حدودی پرداخت شده است. با بیمه‌ها هم صحبت شده که در خصوص ایثارگران متعهد هستند.
معاون رئیس جمهور در خصوص مجتمع توانبخشی ایثار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ استان دارای مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی هستند و رقم ۱۰۰ میلیارد تومان برای به نتیجه رساندن مجتمع توانبخشی استان کهگیلویه و بویراحمد رقم بالایی است اما در طی سه سال و فاز به فاز می‌توانیم این مجتمع را آماده کنیم ضمن اینکه مقرر شده است مجتمع‌های توانبخشی ایثار با هزینه دولت احداث شود و بنیاد هزینه تجهیز را پرداخت کند که در این استان از برنامه عقب هستیم که باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان گردشگری است.
شرایط استان به طور همه‌جانبه جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد مورد حمایت قرار گیرند.
در پایان این نشست لباس محلی مختص استان کهگیلویه و بویراحمد که شامل چقه، زناره و کلاه مخصوص است به قاضی‌زاده هاشمی اهدا شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان کهگیلویه و بویراحمد و بیمارستان سلمان یاسوج بازدید کرد و در گفت‌وگو با ایثارگران در جریان خدمات‌رسانی به این عزیزان قرار گرفت.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار