خبرهای داغ:
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران؛

حاج قاسم با تولید امنیت پایدار، قدرت بازدارندگی نظام و انقلاب را ارتقا داد/جهاد تبیین یعنی استخراج حقیقت از دل واقعیت ها

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران عنوان کرد: حاج قاسم تولید کننده امنیت پایدار مردمی بود و نه وارد کننده امنیت. حاج قاسم درهم شکننده دشمنان و قوت قلب دوستداران انقلاب بود و بر همین اساس توان بازدارندگی ما افزایش یافت و دنیا روی دقت و قدرت موشکی و پهپادی ما حساب باز کرد.
کد خبر: ۹۴۸۰۷۵۰
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، شامگاه گذشته ویژه برنامه گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار مجید خادمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران و همرزم شهید سلیمانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

سردار خادمی در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار سرافراز ایران، سپهبد شهید قاسم سلیمانی ضمن طرح این پرسش که چرا دشمن هر از گاهی اقدام به یک حرکت هایی می کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را تحت فشار قرار می دهد و امید دارد که موفق می شود به این درخت تنومند انقلاب که خون هزاران شهید از جمله سه هزار شهید قهرمان این استان آسیب وارد کند.

وی گفت: گاهی شرایطی که ایجاد می شود بعنوان تجربه می تواند مورد بهره قرار گیرد اما باید دید چه شرایطی حادثه شد که سردار قاسم سلیمانی شهید شد؟ به شهادت رساندن سردار سلیمانی به این شیوه قطعا کار مشکلی نبود چون مسیر سردار سلیمانی به صورت هفتگی مشخص بود و حتی وسیله ایشان معین بود و حرکت قابل پنهان کردن نبود ضمن اینکه یک ماموریت کاملا غیرنظامی در آن شب در حال رقم خوردن بود.

قدرت موفقیت های حاج قاسم، از عوامل هراس دشمن از جایگاه وی بود

سردار خادمی اظهار کرد: درک این شرایط مهم است و گاهی چون دشمن گمان می کند وقتی شرایط فراهم است باید دست به تحرکاتی بزند. لذا اولا در آن زمان موفقیت ها و قدرتی که به واسطه زحمات فرمانده شهید سردار سلیمانی ایجاد و تولید شده بود، دشمن را به وحشت انداخت لذا این سوال مطرح است که آیا فشار دشمن ناشی از قدرت او و ضعف ماست و یا ناشی از قدرت ما و ترس اوست. به ویژه جوانان عزیز ما که ایام دفاع مقدس را نتوانستند درک کنند حتی جریانات ده سال گذشته را نیز درک نکردند مناسب است که نسبت به اینگونه شرایط مطالعاتی داشته باشند.

همرزم شهید سلیمانی در ادامه عنوان کرد: ما امروز همچون از اول انقلاب حوادث زیادی را پشت سر گذاشتیم. در شرایطی جنگ به ما تحمیل شد و منافقین وارد فاز نظامی شدند که ارتش قهرمان ما در حال بازسازی خود بود، سپاه پاسداران به خوبی شکل نگرفته بود و بسیج به این شکل تشکیل نشده بود. ضمن اینکه همه دنیا با هم متحد بودند و این شکافی که امروز در دنیا بین شرق و غرب و اروپا وجود دارد،آن روزها وجود نداشت و همه دنیا در مقابله با ما متحد شده بودند.  

وی افزود: باید همزمان با میگها و تانک های T72 شوروی می جنگیدیم، با میراجها و سوپرتاینال فرانسه، با سلاح شیمیایی آلمان ها و با توان اطلاعاتی آمریکا و پشتیبانی نظامی آنها از صدام و همچنین با نوک آن داخلی آنها شامل منافقین و سرسپردگانی که ۱۷ هزار شهید ترور را در تاریخ انقلاب به ثبت رساندند و همزمان همه این موانع را اداره کردن و در ابتدای انقلابی که به صورت نوپا بود، جنگیدیم و دشمن از هیچ یک از این مراحل نتیجه نگرفت و روز به روز انقلاب قدرت پیدا کرد و این درخت تنومند شد و موفقیت های بزرگی در صحنه های مختلف به وجود آمد. 

با مجاهدت های حاج قاسم، خاکریزهای دفاعی انقلاب اسلامی در سراسر دنیا گسترش یافت

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در ادامه تصریح کرد: یک مجموعه ای تشکیل شد که هم موجب بیداری ملت ها و هم باعث ایجاد ارتش جهان اسلام با تلاش ها و محوریت و زحمات شهید سلیمانی شد.آن آرزویی که امام راحل داشتند و رهبر معظم انقلاب مکرر بر آن تاکید فرمودند که؛ «امت اسلامی ارتش جهان اسلام را تشکیل دهد و از زیر یوغ استعمار و استثمار بیرون بیاید» پایه ها آن ارتش را شهید سلیمانی ایجاد کرد که شامل حزب الله در لبنان، جهاد اسلامی و حماس در فلسطین، دفاع وطنی در سوریه، حشدالشعبی و حیدزیون در عراق، زینبیون در پاکستان، فاطمیون در افغانستان، حسینیون در آذربایجان، انصارالله در یمن بود و حوزه استحفاظی و خاکریزهای انقلاب اسلامی در ممالک مختلف گسترش یافت.

اشتباه محاسباتی و فریب اطلاعاتی دو خطای بزرگ آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم بود

سردار خادمی در ادامه اضافه کرد: از شرق آسیا تا سواحل دریای سرخ و مدیترانه و حتی در آمریکای لاتین خاکزیزهای دفاعی انقلاب اسلامی گسترش یافت و لذا کشورهایی که در حال ساقط شدن بودند، همچون عراق و سوریه و یمن، سردار سلیمانی با ایجاد پایه های جهان اسلام توانست از فروپاشی نجات دهد و این موضوع مورد وحشت دشمنان انقلاب شد و بر همین اساس به دنبال فرصتی بودند. آمریکا در به شهادت رساندن شهید سلیمانی دچار دو اشتباه شد که شامل اشتباه محاسباتی و فریب اطلاعاتی بود. اشتباه محاسباتی آمریکایی ها این بود که با تصمیمی که از نظر مدیریتی اشکال بر آن وارد بود، از دوماه قبل از این تصمیم ما مکرر در جلسات گفتیم که این مدل بیان کردن تصمیم مشکل ایجاد می کند و آن نوع اعلام گران کردن بنزین بود.

وی بیان کرد: در آبان ۹۸ یک تحرکی صورت گرفت و آشوبی در جاهای مختلف به پا شد و اشتباه محاسباتی آمریکا این بود که تصور کرد که نظام از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و لذا اگر حاج قاسم را به شهادت برساند برای کسی مهم نیست. فریب اطلاعاتی نیز این بود که موساد و تندروهای سازمان سیا گفتند که سردار سلیمانی وارد بغداد می شود تا عملیات علیه شما انجام دهد. مستندات این سخن در نامه ای است که یکساعت بعد از شهادت سردار سلیمانی توسط سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا، در اختیار وزارت خارجه ایران قرار گرفت. لذا آنها بیان کردند که اگر ما حاج قاسم را نمی زدیم، وی ما را می زد. در صورتی که به هیچ وجه در آن شب حرکت نظامی و عملیاتی صورت نگرفت و سردار در جمع سایر مسافران با یک هواپیمای مسافربری وارد بغداد شد. 

شهادت حاج قاسم توسط شقی ترین آحاد بشریت و با فجیع ترین حالت موجب بیداری جهان اسلام و تمام دنیا شد

همرزم شهید سلیمانی یادآور شد: اگر آمریکایی ها می دانستند چه نتیجه شهادت سردار سلیمانی این جریانی بود که رقم خورد به هیچ وجه چنین حماقتی نمی کردند. هر چند داغ سنگینی بر دل ما گذاشته شد اما شاید پاداش سردار این بود که توسط شقی ترین آحاد بشریت و با فجیع ترین حالت به شهادت برسد تا امت اسلامی پرچم دشمن را ببینند و گم نکنند. اگر داعش، رژیم صهیونیستی، منافقین در کرمان، اگر برخی نوچه های آمریکایی که دایم در حال توطئه هستند و تصور می کنند که غلطی می توانند بکنند، سردار را به شهادت می رساندند ظلم به حاج قاسم بود. بلکه حاج قاسم باید توسط شقی ترین آحاد بشریت و با فجیع ترین حالت به شهادت می رسید تا موجب بیداری جهان اسلام و حتی مستضعفین در تمام نقاط جهان شود.

وی خاطرنشان کرد:امروز در کل دنیا کسی نیست که حاج قاسم را نشناسد. امت اسلامی مثل شیشه ای شکسته شد، تیزتر شدند و این از برکات شهادت قاسم است که بعنوان یک یوم اللهی رقم خورد و موجب عزت و سربلندی اسلام و انقلاب شد و اتحاد و انسجام را در بین امت اسلامی و مردم ایجاد کرد و پایه های انقلاب را مستحکم کرد و بیداری جهانی را همراه خود داشته و زمینه مناسب را برای ضربه زدن به آمریکایی ها ایجاد کرد و مکتب سلیمانی شکل گرفت.

حاج قاسم، تولید کننده امنیت پایدار مردمی بود 

سردار خادمی بیان کرد: امروز با خصوصیاتی مواجه هستید که فقط شهادت قاسم می توانست به نوجوانان ما منتقل کند. شجاعت و شهامت در همه مراحل، جهاد در تمام عمر، در حال جهاد بودن، انقلابی بودن و پایبندی به اصول انقلاب از ویژگی های مکتب شهید سلیمانی است. همچنین ولایی بودن و عدم تردید در تبعیت از ولایت، به طوری که هیچگاه برای لحظه ای در تبعیت از ولایت تردید به خود راه نداد، پیگیر و در صحنه بودن، خستگی ناپذیر بودن، از دیگر ویژگی های سردار سلیمانی بود. امنیت آفرینی و مردمی کردن امنیت از دیگر ویژگی های وی بود. مثل آمریکایی ها نبود که برای حفاظت از خود و منافعشان، امنیت را وارد کنند و با خودشان خارج کنند. حاج قاسم تولید کننده امنیت پایدار مردمی بود و نه وارد کننده امنیت. حاج قاسم درهم شکننده دشمنان و قوت قلب دوستداران انقلاب بود و بر همین اساس توان بازدارندگی ما افزایش یافت و دنیا روی دقت و قدرت موشکی و پهپادی ما حساب باز کرد.

نخبگان و دانشمندان با وجود تحریم ها، با تولید علم، بحران ها را پشت سر گذاشتند

وی افزود: دشمن سعی می کرد توان جوانان ایرانی را یک توان توخالی جلوه دهد، و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن گفت که پهپاد ساخت جوانان ایرانی فتوشاپ است. اما باید گفت اگر چنین است چرا می گویید پهپادهای ایران توازن بین جنگ روسیه و اوکراین را برعکس زد؟ لذا این قدرت بازدارندگی بسیاری از تهدیدات را خنثی کرد چون آمریکایی ها فهمیدند که دیگر کسی از قدرت و زرق و برق آنها نمی ترسد. یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ما همین بود که آمریکا قدرت پوشالی است اما باید همه این حقیقت را درک می کردند. این یک واقعیت است امروز جوانان مبارز در سطح دنیا به این نتیجه رسیدند قدرت آمریکا پوشالی است و اینها از برکات خون شهید سلیمانی است. ما امروز هم دچار یکسری فعل و انفعالاتی شدیم و دشمن سراسیمه به میدان آمد. این راهبرد ترکیبی که رهبر معظم انقلاب هم از آن یاد کرد یعنی دشمن تلاش کرد هر آنچه دارد به میدان آورد. 

همرزم شهید سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه هراز گاهی اتفاقاتی رخ می دهد و دشمن احساس میکند فرصت را از دست می دهد بیان کرد: امروز وقتی دنیا دید وفاقی در کشور و بین قوای سه گانه ایجاد شده و از سوی دیگر پیشرفت های علمی و نظامی به شدت و با سرعت رو به جلو در حرکت است، دقت موشکی های ما در بعد سه هزار کیلومتر به زیر دو سه متر رسیده، قطعا دشمن را به وحشت می اندازد. دشمن امروز می بیند بعضی از کسانی که یک الگویی از ما گرفته اند، مثل پابرهنه های یمنی؛ که از همه طرف در محاصره هستند اما پهپادشان به هدف می خورد.‌و یا در مسایل علمی همچون کرونا که ما با وجود تحریم دار و واکسن از عهده آن برامدیم و نخبگان و دانشمندان تولید علم کرده و بحران را پشت سر گذاشتند. 

غفلت ما از جوانان و فرصت طلبی دشمن، جنگ شناختی را برای انحراف فکری جوانان به راه انداخت

سردار خادمی گفت: امروز وضعیت ما در جریان کرونا، به مراتب از آمریکایی ها، اروپایی ها، چینی ها و دیگران بهتر است و این به استناد اسناد موجود است. ایستادگی ما در مقابل زیاده خواهی آنها در موضوع برجام، نمایش قدرت جهان تشیع و راهپیمایی ۲۰ میلیونی از کربلا تا نجف، شاهدی بر قدرت اسلام است. دشمن تحلیل می کند که بیش از هفت هزار میلیارد دلار هزینه کرده اما همچنان نتوانسته بر قدرت ایران غالب شود و از این قدرت و اقتدار قطعا وحشت می کند. عضویت ایران در شانگهای یکی دیگر از نمادهای قدرت ما بود و لذا دشمن نتوانست تحمل کند و برای ایجاد مشکلات برای جمهوری اسلامی، بسیج شدند. لذا دشمن فرصتی به دست آورد که آن فرصت غفلت ما نسبت به جوانان است. 

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد؛ آنچه که در صد روز اخیر رخ داد بخشی از نقشه دشمن بود. اینکه ما نتوانستیم ارتباط خوبی با جوانانمان برقرار کنیم، آنها را به خوبی در جریان روند انقلاب قرار دهیم، همچنین حادثه کرونا فرصتی برای دشمنان انقلاب اسلامی که صاحب علمی در فضای مجازی بودند ایجاد کرد و با توجه به توان اطلاع رسانی و شبکه سازیشان، و شرایطی که کرونا ایجاد کرد تا کودک دوران ابتدایی را با فضای مجازی آشنا کنیم، توانستند موفق عمل کنند. حالا جوان با فضای آلوده ای آشنا شده که اگر نتوان از آن درست استفاده کرد مثل چاقویی دولب است که قطعا آسیب می رساند. لذا ذهن جوان ما از مسیر فضای مجازی طی دوسال اخیر آلوده شد. غفلت ما و فرصت طلبی دشمن،به صورت تصاعدی اثرگذار شد و دشمن احساس کرد می توانند در جنگ شناختی وارد عمل شوند. 

تغییر نبرد دشمن از حوزه جغرافیای سرزمینی به حوزه سرزمین های اعتقادی، در جنگ شناختی شکل گرفت

وی افزود: جنگ شناختی یعنی اینکه ما چگونه فکر و ذهن جامعه را هدایت کرده و در اختیار بگیریم. از همه مهمتر قشر جوان و نوجوان بودند و جنگ شناختی از سوی دشمن با هدف تضعیف باورهای اعتقادی، ایجاد بی اعتمادی به نظام، ترس و ناامیدی نسبت به آینده ایجاد شد. یعنی دشمن بر ذهن و دل های فرزندان ما تمرکز کرد و تغییر نبرد از حوزه جغرافیای سرزمینی به حوزه سرزمین های اعتقادی، باورها و آرمان ها در جنگ شناختی آغاز شد. لذا دشمن از این فرصت استفاده کرد و از اینکه منظومه فکری، اعتقادی و اسلامی ما به یک مدل مجسم، عینی و جهان پسند تبدیل شود، ممانعت کرد. اگر دنیا اجازه می داد که ایده و افکار و مبانی فکری ما ارایه شود، بی شک فوج فوج مردم به سمت این ایده می آمدند. 

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اعتراض برخی افراد جهت برخورد فیزیکی جدی با اغتشاشگران اظهار کرد: به دو دلیل عمده در مقابله با اغتشاشگران از اسلحه استفاده نکردیم یکی به این دلیل که زمان لازم بود تا مردم متوجه شوند که آشوب و اعتراض با هم متفاوت است. ممکن است اشکالاتی مدیریتی وجود داشته باشد اما یک واقعیت این است که این نوع پدیده ها اثرات خود را می گذارد. دشمن تلاش کرد تحریم ها اثرگذار شود از سوی دیگر تلاش کرد افکار عمومی را به هم بریزد تا بتواند نتیجه خود را در حرکت اقتصادی بگیرد. لذا بعد از اینکه در آشوب ها نتیجه نگرفت، اما دشمنان اذعان کردند که انقلاب پشتوانه مردمی دارد و مردم آگاه و بابصیرت ما در میدان عمل حاضر شدند و صفشان را جدا کردند و سره را از ناسره تفکیک کردند. 

جهاد. تبیین یعنی استخراج حقیقت ها از دل واقعیات

وی اضافه کرد: قریب به نود درصد کسانی که فریب خورده و به اغتشاشات پیوستند کسانی بودند که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند. جوانانی که فریب خوردند. درست است که عده ای از دشمنان انقلاب پول گرفتند، هم آگاهانه امنیت کشور را به هم می ریزند اما بسیاری از جوانان در اغتشاشات احساسی شدند و به خیابان ها آمدند. لذا بخشی بنام راهیان پیشرفت ایجاد کردیم که طی دو ماه گذشته شاید هفته ای بیش از صد نفر از این جوانان که ذهن‌شان درگیر شده بود به مناطقی مثل خلیج فارس بردیم که توان دفاعی و اقدامات نظام و دشمن مقابل را ببینند و آنها باور نمی کردند که به این پیشرفت و توان رسیده باشیم. چون در فضای مجازی بودند لذا علت اینکه بلافاصله اقدام تندی نگردیم که بسیار هم به جا بود، از این جهت بود.

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: اینجاست که بحث ضرورت جهاد تبیین مطرح می شود. اگر مقام معظم رهبری به جهاد تبیین و صبر توصیه می کنند، به این علت است که کاری کنیم که مردم و جوانان حقایق را دریابند و بتوانیم پاسخ حقیقی را به سوالات نوجوانان بدهیم. بنده بیش از صد ساعت مطالعه کردم و تعریفی از جهاد تبیین استخراج کردم. جهاد تبیین یعنی استخراج حقیقت از دل واقعیت ها. یعنی یکسری حقایق وجود دارد اما آیا واقعیت همان چیزی است که دشمن بیان می کند؟ برای این امر می توان به رابطه حضرت موسی و خضر نبی اشاره کرد وقتی که حضرت خضر از موسی می خواهد که به وی اعتماد کند. درک حقیقت کار ساده ای نیست. تنها یک راه اساسی دارد و آن اعتماد کردن است. در فضای فعلی، دختری بنام مهسا امینی جان خود را از دست می دهد. اما آیا حقیقت آنچیزی بود که دشمن به آن دمید و کشور را به هم ریخت؟ آیا کسی به این دختر تلنگری زد؟ و یا آن دختری که بر اثر مشکلات خانوادگی، دست به خودکشی زد اما آیا حقیقت آن چیزی بود که در فضای مجازی، دشمن فضاسازی کرد؟ و این دختر قربانی منشی شد که دشمن در کف خیابان تبلیغ می کرد.

سردار خادمی یادآور شد: دشمن در این جریانات، بنیان خانواده و ارزش ها و اخلاقیات و حجاب را نشانه رفت. نظام در بعضی جاها به خاطر نجابتش هزینه داد. آیا حقیقت آن چیزی بود که در فضای مجازی به آن دمیده شد؟ یا آن دختر فدای مسیر دشمن شد؟ لذا جهاد تبیین استخراج حقیقت از دل واقعیت. استخراج حقیقت به چند دلیل کار ساده ای نیست. اولا دسترسی به اطلاعات دائما وجود ندارد و تنها راه آن اعتماد است. لذا باید بدانیم به چه کسی می خواهیم اعتماد کنیم. خانواده ها با فرزندانشان ارتباط برقرار نمایند ارتباطی که حضوری و سازنده باشد. آیا باید به دجال ها اعتماد نماییم. دجال اساسا صیغه مبالغه است و یعنی کسی که زیاد دروغ می گوید و بتواند به سرعت دنیا را درنوردد و اینها از خصوصیات فضای مجازی است.

رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران عنوان کرد: اینکه یک زن فاحشه ای از سوی آمریکایی ها بعنوان رییس جمهور این کشور معرفی کنند. امروز مهم است بدانیم که در کدام طیف هستیم. هرچند اگر در اقلیت باشیم اما مهم این است که مستحکم هستیم و در مسیر حق هستیم. خواص اهل حق باشیم. لذا باید برای جوان تبیین شود که از کدام طیف باشد. دنیای دروغ پرداز امروز ما را متهم می کند که جایگاه زن را حفظ نکردیم. تفکرات نویسندگان غربی قابل مشاهده است وقتی می گویند؛ «زن بزرگترین منشأ انحطاط بشر است. باید از زن استفاده کرد و هنگامی که مقصودت را برآورده کرد، به دور آن اخته شود» در حالیکه در نگاه اسلام و بزرگان دین؛ زن مرکز تحقق آمال بشر است. زن گل است، از دامن زن، مرد به معراج می رود. 

در مسیر حق، با اعتقاد و اعتماد قدم بکذاریم

وی اضافه کرد: با این دیدگاه ها چطور می توان نتیجه گرفت که دشمن به فکر زن مسلمان ایرانی است؟ ما ۱۴۰۰ سال است که برای پهلوی شکسته عزاداریم و برای اینکه گوشواره ای از گوش دختری سه ساله کشیده شده و به عقیله هاشمی در مجلسی اهانت شده، ۱۴۰۰ سال عزاداریم. حالا چگونه دشمن با تفکری محدود نسبت به زن، برای زنان ما به دنبال آزادی است؟ امروز آمار یک سوم زندانیان زن در کل جهان، مختص آمریکاست. علیرغم همه این مفسده هایی که دارند می توانند ذهن فرزندان ما را درگیر نمایند که به دلیل برتری رسانه ای و فضای مجازی و نحوه اطلاع رسانی آنهاست و این همان چیزی است که نخبگان ما بایستی بتوانند این شکاف را جبران نمایند و تنها راه توکل به خداوند و اعتماد به محوریت نظام است. باید بیدار باشیم تا در این فضای آلوده دوار اشتباه نشویم. 

سردار خادمی گفت: وقتی اعتقاد راسخ باشد، بی شک خدا با ماست و ما را راهنمایی می کند. لذا باید تلاش کنیم هم دشمنان را خوب بشناسیم و هم از توانمندی های نظام آگاه شویم به ویژه جوانان را از این دستاوردها آگاه کنیم و قدم گذاشتن در مکتب سلیمانی قدم گذاشتن در مسیر انقلاب است. جوانان از ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی آگاه شوند و در این مسیر خوب قدم بگذارند و قطعا مسیر عاقبت بخیری همین مسیری است که در آن قدم نهادیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار