طی 72 ساعت گذشته؛

162 نفر سارق و مالخر اموال مسروقه در کرج دستگیر شدند

فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری 162 نفر سارق و مالخر اموال مسروقه در مرکز استان البرز طی 72 ساعت گذشته خبر داد و گفت: این عملیات در سایر شهرستان های استان نیز به صورت جداگانه انجام شد.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۳۸
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار عباسعلی محمدیان، فرماندهی انتظامی استان البرز امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس آگاهی که در ستاد پلیس این استان برپا شد، در جمع خبرنگاران از دستگیری 162 نفر سارق و مالخر اموال مسروقه در مرکز استان البرز طی 72 ساعت گذشته خبر داد و گفت: این عملیات در سایر شهرستان های استان نیز به صورت جداگانه انجام شد.

162 نفر سارق و مالخر اموال مسروقه در کرج دستگیر شدند

وی با بیان اینکه این تعداد سارق و مالخر در قالب 52 باند مختلف از جمله سرقت منزل، مغازه، خودرو و قطعات داخل آن و نیز سرقت تحت پوشش مأمور پلیس فعالیت می کردند، عنوان کرد: ارزش ریالی اموال سرقتی کشف شده، بیش از 35 میلیارد تومان برآورد شده است. مالباختگان می توانند تا پایان هفته جاری، در ساعات اداری، برای شناسایی اموال خود به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: پس از این زمان، تصاویر اموالی که مالکان آن ها شناسایی نشده باشند، در سایت پلیس، قسمت استان البرز منتشر می شود تا مالباختگان شناسایی شوند و جهت سیر مراحل لازم به پلیس آگاهی مراجعه کنند. هم استانی ها توجه داشته باشند به هیچ وجه ادعای افرادی را که با لباس شخصی و ظاهری آراسته، خود را مأمور پلیس معرفی می کنند، نپذیرند.

سردار محمدیان عنوان کرد: کسی که خود را مأمور معرفی می کند، حتما باید کارت شناسایی معتبر مهمور به مهر پلیس و در صورتی که قصد ورود به منزل یا مغازه افراد را داشت، حکم قضایی ارائه دهد. صرفا ادعای فرد یا داشتن یک بیسیم و اسلحه، نشانه مأمور بودن نیست. در صورتی که مردم با چنین افرادی مواجه شدند که از ارائه کارت شناسایی طفره می روند، بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تماس آن ها، همکاران ما در محل حاضر می شوند و نسبت به دستگیری این افراد اقدام می کنند، بر مبارزه بی امان با سارقان تاکید و خاطرنشان کرد: این عملیات طی 72 ساعت صورت گرفت اما حاصل اقدامات پیچیده پلیسی در مدتی حدود یک ماه و نیم بود. هشدار ما به مجرمان این است که فکر نکنند مأموریت های دیگر موجب می شود پلیس از مأموریت اصلی خود که مبارزه با سرقت و دستگیری سارقان است، غافل شود.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه این امر دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد، متذکر شد: توصیه ما به مجرمان این است که دست از اعمال مجرمانه بردارند تا دیگر شاهد دستگیری افرادی نباشیم که پیش تر نیز مکررا دستگیر شده اند زیرا در صورتی که پس از چند بار گرفتار شدن در دام پلیس گرفتار شوند، مجازات سنگین تری در انتظار آن ها خواهد بود.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار