حجت‌الاسلام دکتر رفیعی در همایش جهاد تبیین:

پیامبر اکرم با احترام به حضرت زهرا(س) با فرهنگ جاهلی مبارزه کردند/ ترجمه نهج‌البلاغه به تنهایی کافی نیست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در حالی که در دوران جاهلیت دختران را زنده به گور می‌کردند، پیامبر اکرم با احترام به حضرت زهرا با این فرهنگ جاهلی مبارزه کردند.
کد خبر: ۹۴۷۹۹۳۵
|
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

برگزاری همایش جهاد تبیین با سخنرانی حجةالاسلام رفیعی

به گزارش خبرگزاری بسیج، به همت حوزه مقاومت بسیج چترود همایش جهاد تبیین با حضور دکتر رفیعی در محل فاطمیه(س) چترود با حضور پرشور مردم و بسیجیان برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در این همایش اظهار کرد: نهج البلاغه باید به صورت موضوعی حفظ و تفسیر و ترجمه شود.

او پرداختن موضوعی به نهج البلاغه را لازم دانست و افزود: ترجمه نهج‌البلاغه به تنهایی کافی نیست بلکه باید جوانان و محققان نهج البلاغه را حفظ تفسیر و ترجمه کامل کنند.

رفیعی نهج البلاغه را دنیایی از اخلاق و تربیت ذکر کرد و تاکید کرد: از آنجا که این کتاب ارزشمند در زندگی انسان تاثیرگذار است، ثواب و ارزش بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف وجود در حد اعلی قرار داشت طوری که پیامبر(ص) احترام زیادی برای ایشان قائل بود، افزود: در حالی که در دوران جاهلیت دختران را زنده به گور می‌کردند، پیامبر اکرم با احترام به حضرت زهرا با این فرهنگ جاهلی مبارزه کردند.

رفیعی افزودحضرت فاطمه(س) در بُعد جهادتبیین در برخورد با حوادث مهم سیاسی بعد از رحلت رسول مکرم اسلام یک جهادگر به تمام معنا و خستگی ناپذیربود.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار