با سخنرانی حجت الاسلام دکتر معصومی برگزار شد؛

سوگواری ایام فاطمیه در مسجد جامع شهرکرد

نخستین شب مراسم سوگواری ایام فاطمیه دوم و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد
کد خبر: ۹۴۷۸۳۶۵
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود معصومی، به قانون جذب اشاره کرد وگفت: ماجرای کشف یا ساخت قانون جذب اواخر قرن ۱۹ برمی‌گردد و بحثی که آن را نسبت به ادعاهای دیگر قابل‌ باورتر کرد، ادعای علمی بودن آن است، در این مدت طرفداران این قانون بارها به شکل‌های مختلف قانون خود را به شکل علمی توضیح داده‌اند و به همین دلیل قانون جذب طرفدارانی پیدا کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: براساس نظرات ارائه شده در این راستا، همه‌چیز در هستی به هم تنیده است و اگر ما بر یک چیز اثر بگذاریم، بر دیگری اثر گذاشته‌ایم، چیزی که می‌توانیم کاملاً بر آن اثر بگذاریم، افکار ماست، ما با استفاده از افکار خود، می‌توانیم بر سایر چیزهایی که از طریق فکر با آن‌ها در ارتباط هستیم، اثر بگذاریم،بنابراین می‌توانیم افراد، شرایط و اشیایی که می‌خواهیم را تحت تاثیر قرار دهیم.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: نظریه جذب، نظریه است که اگر انسان شخصیت خوبی داشته باشند با پیروی از آن به مقصد می رسد، در غرب بدنبال آن هستد که با انواع تبلیغات و اثرگذاری به فکر و اندیشه افراد، این قانون بدون اطلاع  اشخاص و براساس هرآنچه در فکر اوست انجام و مردم را جذب کنند.

وی بااشاره به دیدگاه اسلام افزود: نوع تفکر و اندیشه ی انسان ها نقش بسیار مهمی در نحوه ی زندگی آن ها دارد، به گونه ای که حتی تفاوت و تمایز انسان ها با تفاوت در نگرش آن ها مشخص می شود، افراد مثبت اندیش هیچ رخدادی را شر نمی پندارند و از تمامی لحظات خود به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند و آن را تحت کنترل عالم بالا می دانند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در دین ما انسجام هستی به زیبایی هر چه بیشتر توصیف شده است و از ذرات کهکشان ها گرفته تا کوچکترین ذرات اتم ها، همه با نظم به دست پروردگار یکتا چیده شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی،در ادامه سخنانش به حدیث "حُبِّبَ إلی مِن دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَةٌ کِتابِ‌اللهِ، وَالنَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ‌اللهِ، وَالإنفاقُ فی سَبیلِ‌اللهِ" اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا علیها السلام فرمودند: سه چیز از دنیای شما محبوب من است: اوّل خواندن قرآن، دوم نگاه کردن به چهره‌ی رسول‌الله صلی الله علیه وآله وسلم و سوم انفاق در راه خدا.

کارشناس مسایل مذهبی با قرائت حدیث "مَنْ أصْعَدَ إلی اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ "افزود: حضرت فاطمه زهرا علیها السّلام فرمودند: هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید.

وی در بخش پایانی به حوادث اخیر فتنه و آشوبگران در برخی از شهرها اشاره کرد و گفت: تبلیغات گسترده رسانه های غربی، پرداخت دولار به دنیا طلبان، عدم بصیرت کافی، عدم شناخت نسبت به دشمن، دروغگویی شبکه های بیگانه، بزک کردن غرب، نادیده و کم اهمیت دادن پیشرفت های ایران اسلامی در زمینه های علمی، فن آوری، اجتماعی، پزشکی، نظامی ... بکارگیری اراذل و اوباش و ناامید کردن نسل جوان و همچنین غفلت والدین از فرزندان عوامل پیدایش این حوادث بود که با رهبری های امام خامنه ای مدظله العالی و روشنگری معظم له در دیدارهای مردمی، حمایت قاطع مردم از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی، اشراف اطلاعاتی مسئولان مربوطه، عدم همراهی مردم با ترفندهای دشمنان، حضور پرشور و حماسی سیل خروشان مردم در مناسبت ها از جمله راهپیمایی 13 آبان از عوامل اصلی شکست و روسیاهی شیطان بزرگ، رژیم جعلی اسراییل و حامیانشان شد.

مداحی و روضه خوانی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام ،ضیافت شام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مراسم سوگواری ایام فاطمیه دوم و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به مدت 5 شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرکرد برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار