گفتگو با یک کارآفرین دهه هفتادی:

تکنولوژی سبز با طراحی پرینتر سه بعدی/ وقتی موانع با روحیه جهادی بر طرف می شود

سید مجتبی هاشمی یک جوان با انگیزه که با پشتکار و تلاش توانسته یک کسب و کاری جدید راه اندازی کند.
کد خبر: ۹۴۷۸۲۲۵
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

بهگزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سید مجتبی هاشمی یک جوان با انگیزه که با پشتکار و تلاش توانسته یک کسب و کاری جدید راه اندازی کند.

۱-خیلی کوتاه و مختصر خودتون را معرفی کنید؟

اینجانب سید مجتبی هاشمی متولد سال 1374 دارای مدرک کارشناسی رشته ساخت و تولید.

 

۲- چه چیزی درون شما ایجاد شد که قدرت و جسارت این شروع را پیدا کرده  و  ایده کار به ذهنتان رسید؟

خب! من از بچگی عاشق صنعت و ابزار آلات بودم که سال گذشته با پرینتر سه بعدی آشنا شدم و در مورد آن مطالعه و تحقیق کرده تصمیم گرفتم یک دستگاه سه بعدی تهیه کنم . اوایل امسال یک پرینتر سه بعدی خریداری و کار خود را در این زمینه شروع کردم.

در ابتدای کار کلی اشتباه و خطا در زمینه کارم داشتم ولی ناامید نشدم و مجدد سعی و تلاش کردم تا به هدف اصلی خودم برسم همیشه دنبال خلق کردن چیزهای جدید هستم.

 

۳-الان چند نفر در این کار همراه شما هستند؟

الان با خواهرم کار می‌کنم که ایشان دانشجوی رشته‌ی فیزیک مهندسی هستند و در کار نرم افزاری، طراحی، پلیسه‌گیری و رنگ آمیزی قطعات به من کمک می‌کند.

 

۴-بدون شک در شروع ،انجام و البته ادامه‌ی مسیر برای هر کاری یکسری موانع و مشکلات هست ! این موانع و مشکلات برای شما چی بوده است ؟

بله موانعی است ولی قابل حل شدن است. امسال در نمایشگاه صنعت شرکت کردم و متوجه شدم 90درصد مراجعه کنندگان با این تکنولوژی و روش کار دستگاه سه بعدی آشنایی ندارند و باید یک زمانی را برای شناختن این دستگاه و کاربرد آن در زندگی روزمره‌شان به جامعه هدف خود صرف کنیم.

 

۵- الان کجای کار هستید ؟

در حاضرحدود چند سفارش برای مغازه‌های تعمیر لوازم خانگی گرفته‌ایم که بعضی از قطعات آن‌ها کم‌یاب می‌باشند لذا اول سفارش را قبول کرده و سپس آن را طراحی کرده در نهایت از لحاظ نوع مواد و قیمت با مشتری صحبت می‌کنیم.

                                                                    

۶-آینده کاری خود را چجوری می‌بینید ؟

با پشتکار و صبر به اهداف بزرگتر قطعا می‌رسیم .

 

۷-کار شما چقدر به محیط زیست کمک می‌کند؟

به عنوان یک تکنولوژی سبز معرفی شده که باعث کاهش ضایعات افزودنی با استفاده تکنولوژی فیلامنت از مواد بازیافت شده است که در مقایسه با ساخت کاهشی ضایعات کمتری بر جای می‌گذارد.

 

۸-شما به عنوان یک کار آفرین چه صحبتی با جوانان مثل خودتان دارید ؟

برای من همیشه این جمله که کار نشد ندارد مطرح بود و می‌دانستم برای همه بن بست‌ها یک راه حلی پیدا خواهد شد. جوانان ابتدا سعی کنند علاقه خود را دنبال کنند و ناامید نشوند در وقت‌های خالی خود برنامه‌ریزی کنند و هدفمند از فرصت‌ها استفاده کنند. کتاب‌های تخصصی مطالعه کنند. نرم افزارهای کامپیوتری یاد بگیرند تا بتوانند با هنرهایی که آموخته‌اند کار مورد علاقه خود را پیدا کنند و می‌توانند شروع‌ کننده کاری جدید باشند و با اطمینان خواهم گفت که به لطف خداوند آنها موفق خواهند شد.

 

۹-به عنوان یک کار آفرین که ابتدای راه هستید چه صحبتی با مسؤلین دولت دارید ؟

من از مسؤلین تقاضا دارم که کارآفرینان را حمایت مادی و معنوی کنند،تا بتوانند محدودیت‌ها را از بین ببرند و به هدف‌های بالاتر فکر کنند حتی اگر از داخل خانه کار را شروع کرده باشند .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار