ری بدون دریافت مهریه اش از تهران جدا شده است!!

سالهاست که بر سر جدایی ری از تهران بین مسئولان و کارشناسان مناقشه وجود دارد، غافل از اینکه ری سالهاست بدون رسیدن به حقوق قانونی خود از تهران جدا شده است.
کد خبر: ۹۴۷۸۰۹۶
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

چندین سال است که عده ای جدایی ری از تهران را  به نفع ری می دانند و عده ای دیگر جدایی ری را باعث کاهش بودجه های تخصیصی و فقیر تر شدن شهر و بحران اوضاع عمرانی این شهرستان می دانند.

بحث جدایی ری از تهران هراز چندگاهی در موسم انتخابات و یا بزن و بکوب های سیاسی و حزبی بالا می گیرد و چند صباحی رسانه های مختلف هم از دریچه های گوناگون به این موضوع می پردازند و پس از مدتی باز هم به فراموشی سپرده می شود.

شهرری مرغ عروسی وعزا!؟  

سال 99  با افزایش قیمت مسکن و اجاره بها؛ مسئولان   راه و شهرسازی برای رفع مشکل خانه بدوشان، طرح وام ودیعه مسکن را رونمایی کردند.( براساس این طرح مستاجران ساکن تهران 50 میلیون تومان، کلانشهرها 30 میلیون تومان و شهرهای کوچک 15 میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت می کردند.) اما متاسفانه در راستای بحث «جدایی ری از تهران»!!! یکی از شهروندان مستاجر اهل ری برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک مراجعه می کند و به او اعلام می کنند که شهرری  از تهران جداست و جزو شهرهای کوچک محسوب می شود و وام 15 میلیون تومانی به ساکنان شهرری تعلق می گیرد.  هرکجا به نفع مسئولان است ری جزو تهران محسوب می شود و هرکجا نفعی برایشان ندارد از تهران جداست.

 

من از بیگانگان هرگز ننالم که ری هرچه کرد آن آشنا کرد

مردم ری از بیگانگان و مسئولان غیر بومی انتظاری ندارند اما از افرادی که با رای آنها بر کرسی مسئولیت نشسته اند انتظار دارند که حداقل از حقوق ابتدایی آنها دفاع کنند  اما متاسفانه برخی مسئولان به محض رسیدن به پست و منصب سرگرم کارهایی می شوند که ولی نعمتان خود را فراموش می کنند و به محض نزدیک شدن به موسم انتخابات باز هم فیلشان یاد شهرری می کند.

 سازمان نظام وظیفه: شهرری جزو تهران نیست

 یکی از فرزندان ری آموزش مقدماتی دوره سربازی خود را در پادگان پرندک تهران گذراند؛ هنگام پایان دوره، مسئولان سازمان نظام وظیفه برای تقسیم سربازان، کسانی را  که مدرک لیسانس و تخصص های خاص داشتند و اهل تهران بودند برای استفاده در مراکز اداری ارتش در تهران انتخاب می کردند؛ اما وقتی که این سرباز ساکن شهرری، محل زندگی خود را دولت آباد شهرری عنوان می کند، اعلام می کنند که شهرری جزو تهران نیست و شهرستان محسوب می شود لذا سهمیه تهران به او تعلق نگرفت و به استان دور افتاده ای اعزام شد.

  به نظر می رسد که ری سال هاست چراغ خاموش از تهران جدا شده، بدون اینکه  مهریه اش را بگیرد.      

حذف نام ری از تابلوی شورای شهر تهران

سالها پیش وقتی که هدایت الله جمالی پور سکان  فرمانداری ری را برعهده داشت، یکی از مواردی که به شدت پیگیری کرد، افزودن نام ری به شورای شهر تهران بود که این مهم انجام شد .

معاون استاندار تهران و فرماندار ری اعلام کرد: زمانی که مردم ری و شمیرانات به اعضای شورای شهر تهران رای می دهند بنابراین نمی توان نام این شورا را فقط شورای شهر تهران دانست و این شورا متعلق به تهران،ری و تجریش است.

 اکنون باز هم زمزمه حذف نام «ری» از شورای شهر تهران به گوش می رسد؛ این در حالی است که رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات هم هست. لذا جای تعجب است که آقای رئیس از جفا به همشهریهای خود غافل مانده است.

علی اشرف خانلری

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار