خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

در مکتب فاطمی جهاد تبیین واقعی شکل گرفت

نماینده ولی فقیه در استان در نماز جمعه شهرکرد گفت: راه و رسم زندگی این شهیده خاندان نبوی، همان جهاد تبیین است که باید برای ما درس زندگی باشد،در مکتب فاطمی جهاد تبیین واقعی شکل گرفت.
کد خبر: ۹۴۷۸۰۹۵
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در مصلای امام خمینی (ره) برکزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، با اشاره به آیات ۵۹ و ۶۰ از سوره مبارکه نساء اظهار داشت: در این 2 آیه که از آیات مهم سیاسی قرآن کریم محسوب می‌شود، خداوند مؤمنان را خطاب می‌فرماید و مشخص می‌کند که مطیع خدا و رسولش و اولی‌الامر باشند؛ اطاعت اولی‌الامر در کنار عبادت خدا و پیامبر آمده و پیداست که آنان باید حرف خدا و رسولش را بزنند و حرف هر سه یکی باشد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد،در تبیین رهنمود قرآنی با ذکر اینکه اولی‌الامر باید همچون پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم معصوم باشند، گفت: متأسفانه اکثر مسلمانان تعبیر قرآنی"اولی‌الامر" را درست معنا نکردند و قائلند اولی‌الامر هر کسی را می‌تواند شامل شود حتی آنان را که با کودتا یا زورگویی و ظلم حاکم شوند، در این صورت، اولی‌الامر اگر جز سخن خدا و پیامبرش هم بگوید باید اطاعت شود و این اشکال و انحراف عجیب در برداشت از این تعبیر وجود دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه اولی الامر در جوامع اسلامی گفت: سخن اولی الامر سخن خداوند و پیامبر عظیم الاشان است اما برخی مسلمانان در معنا کردن این واژه ها دچار اشتباه می شوند و حاکم را همان اولی الامر می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: لازمه ولایت فقیه را جامع الشرایط بودن دانست و اظهار داشت: اولی الامر ما، ولی فقیه است که تمام شرایط را دارد و اگر این شرایط صلب شود، اولی الامر بودن او صلب و او از مقام خود عزل می شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد، با تسلیت شهادت مظلومانه کوثر قرآن، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، افزود: راه و رسم زندگی این شهیده خاندان نبوی، همان جهاد تبیین است که باید برای ما درس زندگی باشد، در مکتب فاطمی جهاد تبیین واقعی شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در راه جهاد تبیین ایستادگی کردند و وظیفه امروز ماست که زهرایی باشیم و درجهاد تبیین، بیانگرحقیقت و مدافع ولایت و ارزش‌های والای دین باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد:اقتضای ایام فاطمیه این است که در این ایام، عرصه‌های پندگیری و پیوند عمیق‌تر دل‌ها با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برقرار شود و راه آن‌ها با نورانیت طی شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: جهاد تبیین واقعی در مکتب فاطمی شکل گرفت، شهادت این بانوی بزرگوار برای ما درس است ،کوثر قرآن جان خود را در راه تبیین حقیقت گذاشتند و در این مسیر از هیچ کاری دریغ نکردند از جمله اینکه در خانه تک‌تک اهالی می‌رفتند و با اصحاب حرف می‌زدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: با تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح علیه السلام، گفت: حضرت مسیح علیه السلام از آیات بزرگ خالق و قدرت پروردگار است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

ارسال نظرات