خبرهای داغ:

مرکز مشاوره خانواده مهر در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

سمنان- معاون اجتماعی سازمان بسیج با بیان اینکه مرکز مشاوره خانواده مهر در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: این مرکز در سمنان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۹۹۹
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، میثم رضوان پور در گفتگویی، با اشاره به طرح‌های فرهنگی و مشاوره‌ای و خدماتی در راستای بهبود و ارتقای زندگی دوری از آسیب‌های اجتماعی و استحکام خانواده‌ها، بیان کرد: توسط سازمان بسیج مرکز مشاوره خانواده مهر در سراسر کشور راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سمنان در زمره استان‌هایی است که این مرکز خانواده مهر در آن راه اندازی شد، ابراز کرد: توسعه و گسترش مراکز مشابه در استان‌های کشور راهبرد سازمان بسیج برای کاهش آسیب‌های خانواده است.

محوریت مناطق کمتر برخوردار است

معاون اجتماعی سازمان بسیج کشور با بیان اینکه مراکز مشاوره خانواده مهر در مناطق کمتر برخوردار هر شهرستان راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم جامعه هدف را به خوبی تعریف کنیم، بیان کرد: مشاوره خانواده و رفع مشکلات آن از جمله راهبردهای این مرکز است.

رضوان پور با بیان اینکه دیگر خدمتی که این مرکز خواهد داشت، مقابله با طلاق و حل مشکلات خانواده است، تاکید کرد: مشاوره برای ازدواج موفق و استحکام خانواده، مشاوره بعد از ازدواج از دیگر اقداماتی است که در این مراکز داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراکز به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک خواهد کرد، گفت: آموزش و پیشگیری از اعتیاد که از جمله مشکلات اجتماعی محسوب می‌شود از دیگر اقدامات مراکز مشاوره خانواده مهر خواهد بود که در آن از مشاوران توانمند و متخصص بهره‌گیری خواهد شد.

مشاوره تحصیلی داده می‌شود

معاون اجتماعی سازمان بسیج با بیان اینکه این مراکز حتی مشاوره تحصیلی نیز می‌دهند، افزود: ارائه خدمات مشاوره به قشر محروم‌تر جامعه اولویت و محور راه اندازی این زیرساخت‌ها است از سوی دیگر محلات و خانواده‌هایی که شاید امکان و دسترسی به مراکز مشاوره ندارند مخاطب این مراکز خواهند بود.

رضوان پور با بیان اینکه مراکز مشاوره خانواده مهر با کمک مردم ایجاد شده است، تاکید داشت: بسیج در واقع پشتیبانی کننده و حامی این مراکز خواهد بود تا بتوانیم بهترین خدمات را به مردم محروم جامعه ارائه کنیم.

وی در خاتمه با اشاره به افتتاح نخستین مرکز مشاوره خانواده مهر در سمنان، گفت: سه مرکز دیگر مشابه نیز در شهرستان‌های دیگر استان سمنان افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها