خبرهای داغ:
در مراسمی باشکوه انجام شد:

تجلیل از فعالان و گروه‌های جهادی فعال در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (بسیج ملی مقابله با کرونا) در شهرستان خنج

از فعالان و گروه‌های جهادی فعال در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (بسیج ملی مقابله با کرونا) در شهرستان خنج تجلیل شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۶۸۴
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، طی مراسمی با حضور ائمه جمعه و فرماندار خنج، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان و معاون بهداشتی این دانشکده، فرمانده سپاه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولین، معتمدین و خیرین شهرستان خنج که با ضیافت ناهار همراه بود، از فعالان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (بسیج ملی مقابله با کرونا) در این شهرستان تجلیل شد.

در این همایش که به همت شبکه بهداشت و درمان خنج برگزار شد و ۶۵۰ نفر از پرسنل بهداشتی و درمانی و همچنین داوطلبین و گروه های جهادی فعال در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیر حضور داشتند، دکتر اردشیر رزم‌پور سرپرست این شبکه و مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان گفت: با هدف مقابله و کنترل بیماری کرونا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین اقدام به اجرای طرح مشترک با عنوان "شهید حاج قاسم سلیمانی" از آبان‌ماه ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۱ کرد که این طرح در شهرستان خنج نیز اجرا شد.

وی اظهار داشت: پس از دوران دفاع مقدس، شاید بتوان گفت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگترین طرح موفقی بوده که با همکاری و مشارکت مجموعه‌های مختلف با الگوی بسیج مردمی انجام گرفته و موفقیت آن نیز به برکت نام این شهید بزرگوار بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج و مسول بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: در اجرای این طرح بزرگ در شهرستان خنج، ۱۱۲ نفر از اعضای تیم بهداشت و درمان شامل پزشکان، پرستاران، کارکنان و مراقبین سلامت بصورت مستقیم فعالیت داشتند و تعداد نیروهای داوطلب جذب‌شده در قالب تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی نیز ۱۸۶ نفر بوده که ۱۵۸ نفر از بسیج و گروهای جهادی و ۲۸ نفر از داوطلبین هلال‌احمر با شبکه بهداشت و درمان بصورت فعالانه مشارکت داشتند.

 رزم‌پور ادامه داد: تشکیل گروه‌های جهادی تغسیل متوفیان کرونا، تشکیل گروه‌های جهادی پیگیری تلفنی بیماران کرونایی، تشکیل تیم‌های واکسیناسیون کرونا با مشارکت داوطلبین و جهادگران از موسسه خیریه و خدمات اجتماعی احسان، پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروهای جهادی و هلال‌احمر و همچنین تشکیل گروه معتمدین اتباع افغانستانی در خنج جهت نظارت و کنترل بیماری در بین آنها، از مواردی بود که در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان خنج صورت پذیرفت.

وی با اشاره به جامع بودن طرح شهید سلیمانی، افزود: در اجرای این طرح در مجموع ۱۱ هزار و ۳۳۱ مورد بازدید و نظارت توسط کارکنان بهداشتی، اعضای بسیج، اعضای هلال‌احمر با همکاری ادارات مختلف انجام گرفت، ۷۷۱ مورد اخطار لازم داده شد و با همکاری پزشکان خانواده و تیم سلامت، ۵۷۳ سالمند نیز از خدمات مراقبت در منزل این طرح بهره‌مند شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج ضمن تشکر از مجموعه سپاه و بسیج این شهرستان، بیان کرد: در مدت اجرای طرح، مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بسته‌های معیشتی که بخش عمده آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سپاه و همچنین مشارکت‌های مردمی تامین شده بود، بین ۱۰ هزار و ۴۶۶ خانوار آسیب‌دیده از بیماری کرونا، توسط گروه های جهادی توزیع شد.

 رزم‌پور در پایان از فرمانداری، سپاه، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، اتاق اصناف، صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی و همچنین موسسه خیریه و خدمات اجتماعی احسان و گروه‌های جهادی که در ایام کرونا با مجموعه بهداشت و درمان همکاری و همراهی کردند، تشکر کرد.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا کریم‌پور امام جمعه شهرستان خنج در مطالبی ضمن تشکر از مجموعه بهداشت و درمان و سایر دست‌اندرکاران طرح شهید سلیمانی، گفت: مردم ایران اسلامی از پیروزی انقلاب تاکنون در صحنه‌های مختلف حضور داشته و از خود گذشتگی نشان داده‌اند و در موضوع مقابله با کرونا نیز این ایثار را به نمایش گذاشتند و از مال و جان خود گذشتند تا افراد کمتری آسیب ببینند و این ویژگی در هیچ جای دیگر جهان به جز ایران اسلامی وجود ندارد.

دکتر محسن سلمان‌پور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر بهادر اسفندیاری فرماندار خنج و سرهنگ پاسدار غلامرضا بلاغی فرمانده سپاه خنج نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، از عوامل و دست‌اندرکاران طرح شهید سلیمانی در شهرستان خنج تشکر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها