تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان ضرورتی اجتناب ناپذیر

تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۹۴۷۷۶۱۵
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سید محمدرضا سید حسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست ستاد بیمه کشاورزی استان سیستان و بلوچستان که در محل بانک کشاورزی استان برگزار شد با اشاره به برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی استان گفت : تولید محصولات کشاورزی همواره با ریسک خطرات طبیعی همچون خشکسالی، کم‌آبی و سیلاب قراردارد و با توجه به اینکه عمده اشتغال مردم منطقه بطور مستقیم و غیر مستقیم وابسته به بخش کشاورزی است ، ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در این بخش اهمیت حیاتی دارد.

این مسئول باتاکید به اهمیت ترویج فرهنگ بیمه توسط همه مسئولان دست اندرکار و افراد متنفذ در بین کشاورزان اظهار کرد: سیل چند مدت قبل که در استان اتفاق افتاد بخش عمده خرمای تولیدی کشاورزان را نابودو بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان خسارت واردکرد .

وی تصریح کرد: تحقق اجرای برنامه های الگوی کشت و کشت قراردادی که از اولویت وزارت جهادکشاورزی است و با توسعه بیمه امکان‌پذیر است.

سید حسینی توسعه بیمه را بعنوان چتر حمایتی در توسعه اشتغالزایی،ارتقای تولید و درآمد اقتصادی برای بهره برداران و منطقه بسیار مهم برشمرد و افزود: با گسترش بیمه عوامل تولید، خطرپذیری در تولید با ریسک کمتری مواجه خواهد کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان وبلوچستان در این نشت گفت: ازابتدای سال گذشته تاکنون ۳۲۲۲۰۷ بیمه نامه در زیربخش های مختلف پرورش آبزیان ،دام و طیور، محصولات باغی و زراعی و منابع طبیعی صادر و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

امیر حسام قزلباش میزان غرامت پرداخت شده به بیمه گذاران برای خسارت های تائید شده در کلیه زیربخش های کشاورزی را در سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱تاکنون را مبلغ ۶۰۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

ارسال نظرات