خبرهای داغ:

برگزاری نشست بصیرتی جهاد تبیین ویژه مداحان

کارگاه آموزشی و نشست بصیرتی جهاد تبیین ویژه مداحان و مدیران هیئات خانگی با حضور اساتید خواهر به همت سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه درحسینیه امیرالمومنین (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۱۳۶
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مصطفی فعله گری در نشست بصیرتی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: نسل امروز که در معرض انواع تبلیغات سوء شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، بیش از هر چیز به تزریق معنویت مبتنی بر سیره ائمه اطهار(ع) نیاز دارد.
رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه بر ضرورت الگو قراردادن حضرت زهرا(س) برای همه بانوان تأکید کرد و افزود: باید برنامه‌ها و مراسم ویژه ایام فاطمیه به صورت باشکوه و با مشارکت هیأت‌های مذهبی به صورت مردمی برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع‌ بودن شخصیت حضرت زهرا (س) است که به ایشان لقب «سیده النساء العالمین» می‌دهند. حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی و سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد و باید در این عرصه‌ها فرهنگ سازی داشته باشیم.
فعله گری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مداحان در میدان جهاد تبیین مبتنی بر اندیشه رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: مدح پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و ذکر مصائب آنها افتخار بزرگی است که جدا از آثار و برکات اخروی برای شما مداحان و ستایشگران، برکات دنیوی بسیاری برای مردم داشته و خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر گفت: در این برهه حساس به پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب مداحان و هیئات مذهبی باید جهادتبیین را در اولویت برنامه های خود قرار دهند وبعنوان سربازان جبهه فرهنگی و جنگ نرم در جامعه روشنگری کنند

فعله گری ادامه داد: این آشوب‌ها به بهانه فوت یک خانم رخ داده است که مشابه این اتفاق ممکن است هرروز در دنیا نه فقط در کشور ما رخ دهد، اما در این مورد، با تدارکات و تمهیداتی که از قبل آماده کرده بودند و منتظر فرصت بودند، به میدان آمدند. این ناشی از همان مشکل و دشمنی دیرین صهیونیست‌ها با انقلاب اسلامی است.
وی گفت: برخی نوجوانان احساسی که در این آشوب‌ها حضور پیدا می‌کردند، بعد از اینکه فهمیدند فریب خوردند و ماجرای اصلی چیست، به سرعت صف خود را جدا کردند و این افراد تنها ماندند.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مسئله جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین یعنی این‌که بتوانیم مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی نموده و در شناساندن حقایق انقلاب و خنثی‌سازی تبلیغات مسموم رسانه‌های نظام سلطه تلاش کنیم.

فعله گری با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف یکی از مؤلفه‌های هویت اسلامی و جامعه ایرانی است که با باورهای مردمان این سرزمین عجین شده، افزود: جامعه‌ ستایشگران ضمن تفکیک اعتراض قانونی از اغتشاش، خواستار برخورد قاطع با آشوبگران است، چرا که امنیت ملت ایران به هیچ‌وجه قابل مسامحه و اغماض نیست.
وی با تاکید بر اینکه مداحان باید به عنوان یک عنصر فعال و اثرگذار در این میدان نقش آفرینی کنند، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب همانطور که مداحان به معنی واقعی کلمه در دفاع مقدس مجاهدپروری و شهیدپروری کردند و در جنگ رسانه‌ای و فرهنگی میان جمهوری اسلامی و دشمن، صدای رسای مداحان انقلابی کارساز بود و امروز نیز این صدای رسا همچنان باید در مقابله با جبهه گسترده دشمن کارساز باشد.

وی با بیان اینکه مداحان پاسدار مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب، بارها مسأله جنگ رسانه‌ایِ غرب را گوشزد کرده و صریحاً از انقلابی‌ها و به طور خاص جامعه مداحان خواسته‌اند تا به «جهاد» در عرصه «تبیین» بپردازند، ستایشگران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به‌عنوان پیش‌قراول این عرصه، نسبت به آینده نوجوانان و جوانان این سرزمین، بار سنگینی بر دوش خود احساس کنند.
رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه در پایان با تاکید بر اینکه مداحان از سخنان احساسی بپرهیزند و مطالعه داشته باشند، یادآوری کرد: ضروری است هیأت‌های مذهبی و مداحان در برقراری ارتباط با نسل‌های جدید و ارائه محتوای مناسب و متناسب با نیازهای آنان اهتمام جدی‌تر داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار