در اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی نوپدید در یاسوج مطرح شد:

افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای + ( تصاویر )

اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی نوپدید به همت دانشگاه فرهنگیان استان و سپاه فتح و همکاری دانشگاه های استان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۰۹۴
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  این همایش امروز با حضور سید علیرضا آل داوود پژوهشگر فضای مجازی و رسانه ای کشور ، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان،سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان، سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح،سیدجواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئول استان و  روسای دانشگاه ها در سالن اجتماعات شهید ایزدپناه دانشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.

سید علیرضا آل داوود کارشناس فضای مجازی در همایش آسیب های نوپدید در دانشگاه فرهنگیان یاسوج گفت: توصیه من این است که پژوهشگران مستند «معضل اجتماعی» ندفلیکس را ببینند تا با واقعیات وخیم در خصوص فضای مجازی بیشتر آشنا شوند.
آل داوود در جمع دانشجویان، اساتید و پژوهشگران در سالن شهید ایزدپناه دانشگاه فرهنگیان یاسوج افزود: ما در دنیای هوشمندی هستیم که از طریق گوشی های هوشمند احاطه شده ایم، نظریه ای درخصوص فرهنگ کالاها و صنایع وجود دارد که می گوید صنایع و کالاها فرهنگ خود را با خود حمل می کنند و این به فرهنگ ما اسیب وارد کرده است.
وی با اشاره به محدودیت هایی که کشورهای اروپایی برای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، افزود: اروپا با قوانینی که برای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تدوین کرده محدودیت هایی برای آنها قائل شده، بطوری که ذیل قانون حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا که در سال 2018 اجرایی شد تا امروز 4 میلیارد دلار گوگل را جریمه و محکوم کرده است.
این کارشناس فضای مجازی گفت: شبکه واتس آپ در 16 کشور اروپایی برای افراد زیر 16 سال ممنوع است.
شبکه های اجتماعی جنگ شناختی و ادراکی راه می اندازند و از سوگیری های شناختی مخاطبان خود سوء استفاده می کنند.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در تغییر دیدگاه مخاطبان، گفت: رسانه ها درصدد تغییر رفتار و ذائقه افراد هستند و زاویه دید مخاطبان را جهت دهی می کنند.
آل داوود اضافه کرد: دو دیدگاه در خصوص رسانه ها وجود دارد، اول دیدگاه شیفته فناوری است، این دیدگاه معتقد است که فناوری دنیا را فراگرفته و ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم، ولی نگاه دیگری هم وجود دارد.
وی گفت: اسلام به فناوری دید قابلیت محور دارد و واکسیناسیون جامعه با این دیدگاه ایجاد می شود.
آل داوود با اشاره به جریمه و محدودیت گوگل در کشورهای اروپایی گفت: اتحادیه اروپا برای فعالیت توییتر محدودیت قرار داده و سه محدودیت شامل کنترل جنبش های اجتماعی، تصاویر پورن، حمایت از شرکت های اروپایی و عدم تبلیغ شرکت های آمریکایی بوده است.
وی با اشاره به پایین بودن سواد رسانه ای در سطح کشور، گفت: بر اساس پژوهشی که در دانشگاه تهران انجام شد نمره سواد رسانه ای در کشور 12 از 100 است.
این کارشناس فضای مجازی با اشاره به جدی بودن اعتیادهای اینترنتی در کل جهان و ایران گفت: اولین بیمارستان ترک اعتیاد اینترنتی در انگلستان و بعد در آمریکا راه اندازی شده است.
آل داوود در خصوص آسیب های نوپدید در کشور گفت: مواد مخدری مثل شیشه و کراک در مقابل اثرات جبران ناپذیر اعتیاد اینترنتی هیچ چیزی نیست، پژوهشی عصب شناختی انجام گرفته که بر اساس آن 10 دقیقه دیدن فیلم های غیراخلاقی جنسی مساوی با همان میزان مصرف هروئین است. همان بخش از مغز که در زمان مصرف مواد فعال می شود، در زمان دیدن چنین فیلمی فعال می شود.
وی گفت: پیامدهای چنین مسائلی بصورت اعتیاد به دیدن فیلم های جنسی غیراخلاقی نمود پیدا می کند، بصورت افسردگی و خودکشی و دیگر آسیب ها نمود پیدا می کند و پژوهشگران باید روی این موضوعات کار کنند.
سید سلیمان حسینی نیک رئیس دانشگاه فرهنگیان در این نشست با تشریح آسیب های نوپدید در جامعه اظهار کرد: این همایش با همکاری سپاه فتح استان برگزار شد و ۱۱۹ مقاله توسط دانشجویان در رابطه با آسیب‌های اجتماعی به این همایش ارائه شده است که از این تعداد، ۱۰ مقاله برتر معرفی و از آن‌ها تجلیل شد. 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش با بیان اینکه افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است، بیان کرد: دوره کرونایی آسیب زیادی با جامعه و آموزش و پرورش وارد کرد.
آیت الله سید نصیر حسینی خاطرنشان کرد: همه جامعه بشری نگران مسئله آسیب های اجتماعی است، آسیب های جدیدی که به دلیل تکنولوژی های جدید اتفاق می افتد.
وی بیان کرد: باید در خصوص پیشرفت تکنولوژی و آسیب های اجتماعی مدیریت صورت بگیرد و مسائل اجرایی و عملیاتی شوند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید در حوزه فرهنگ، محتواسازی، تربیت و آموزش دانش آموزان سرمایه گذاری شود.
وی افزود: برای ساختمان ساختن و جاده درست کردن پول و بودجه زیاد می گذاریم، به ته دیگ که می رسیم ته بودجه را هم به فرهنگ اختصاص می دهیم.
وی گفت: ۱۲ درصد از بودجه مصوب سال استان مربوط به فرهنگ است.
آیت الله حسینی افزود: در بحث تولید محتوا و تقابل با دشمنان در زمینه های فرهنگی ضعیف عمل کرده ایم، تولید محتوای بسیار اندکی داريم، تولید محتواها گاها بی اثر است که باید در این زمینه کار و فعالیت بیشتری شود و محتواهای با ارزش شکل بگیرند.
آیت الله حسینی گفت: آنقدر دشمن بمب های رسانه ای و فرهنگی روی افراد انداخته که برخی افراد غیرت ملی شان را هم از دست داده اند، جوانی که وقتی حرف از تجزیه ایران می شود برایش هیچ اهمیتی ندارد، این افراد غیرت ملی شان را از دست داده اند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: اسم همه افرادی که در برهه های کنونی به خون شهدا و آرمان های انقلاب خیانت می کنند در تاریخ نوشته می شوند، آینده از آن دین خداوند و امام زمان است.
فرمانده سپاه فتح استان نیز با اشاره به آسیب های اجتماعی و ارتباط آن با فضای مجازی گفت: ۲۳۰ کانال ماهواره ای شب و روز در موضوعات اجتماعی و سیاسی به زبان فارسی تولید محتوا می کنند و همگی اخبار منفی را انتقال می دهند و بطورکلی طوری روی روان جامعه کار می کنند که بی اعتمادی در جامعه ایجاد کرده است.
سردار حمید خرم دل افزود: با وجود گوشی های موبایل و شبکه های اجتماعی دچار بی سوادی گسترده در سطح جامعه هستیم، در حالی که در کشورهای دیگر استفاده از فضای مجازی بخصوص برای دانش آموزان بصورت محدود استفاده می شود.
وی اظهار کرد: آسیب ها بسیار جدی است و دیر به فکر افتادیم، هم درخصوص قوانین فضای مجازی و هم آموزش ضعیف عمل کرده ایم.
وی گفت: یکی از آسیب های جدی در دنیای امروز فردگرایی است و این آسیب بسیار جدی است، اعضای خانواده از هم دور شده اند و باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است، قبلا نگران دیش ماهواره روی سقف خانه ها بودیم، الان همان دیش در گوشی موبایل است.
سید جواد هاشمی اظهار کرد: جوانان مسلمان و دین دار ما که روی سفره امیرالمؤمنین بزرگ شده اند، در خیابان ها رفتارهای ساختارشکنانه انجام می دهند و قتل انجام می دهند که همگی بخاطر حضور نوجوانان و جوانان در فضای مجازی و محتواهای است که رسانه های فارسی زبان معاند به خورد جوانان ما می دهند.

افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی همه ما را نگران کرده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای/ فضای مجازی بنیان خانواده را از بین برده است + ( تصاویر )

افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای + ( تصاویر )افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است/ انتقال اخبار منفی توسط ۲۳۰ کانال ماهواره ای + ( تصاویر )

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار