استواری در مسیر صحیح، به برکت وجود شهدا است

حجت الاسلام یعقوب شاهمیری دیشب در مراسم وداع با شهدای گمنام در حسینیه ارشاد بوشهر با اشاره به جایگاه شهید گفت: اگر نبود این تشییع جنازه شهدا، این احساس انجام تکلیف و استواری در مسیر هم نبود.
کد خبر: ۹۴۷۷۰۱۱
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز هرگاه در جامعه رخوتی پیش می‌آید خداوند جمعی از این شهدا را می‌فرستد تا دل هایمان را زنده نگه دارند.

وی با اشاره به عبارت «یا لیتنا کنّا معکم فنفوزَ فوزاً عظیماً» ازعان داشت: این سخن، سخن دل‌های کسانی است که در کنار شهدا روزگاری را سپری کردند.

یعقوب شاهمیری با استناد به آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ...» گفت: این مؤمنین دو دسته اند: یک گروه در عمل به عهد خود وفا کردند که شهدا مصداق بارز آن هستند.

او ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که در انتظار رسیدن به مقام شهادت اند یعنی عالی‌ترین درجه‌ای که خداوند برای انسان در نظر گرفته و بالاتر از آن مقامی نیست.

وی افزود: شهدا بهترین سرمایه زندگی خود را در راه خدا نثار کرده اند و هم اکنون وظیفه زنده نگه داشتن یاد این شهدای والامقام در جامعه، بر عهده ما است.

حجت الاسلام شاهمیری ضمن باین این مطلب که شربت لذت بخش شهادت را در کام هرکسی نمی‌گذارند، گفت: برای رسیدن به این مقام که مقامی کبریایی است باید هم از کبر رها شد و هم ریا.

در پایان این خطیب به نقل خاطراتی از شهیدان حیدری و کبگانی پرداخت.

/ انتهای خبر

ارسال نظرات
آخرین اخبار