همزمان با ایام فاطمیه (سلام الله علیها)

یادواره 9 معلم شهید و147 دانش اموز شهید زرندبرگزارگردید

یادواره 9 معلم شهید و 147 شهید دانش آموز با حضور امام جمعه ، جمعی از مسئولان ، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی ،و خانواده معظم شهدا در نمازخانه دبیرستان دخترانه فرهیختگان زرند برگزار شد
کد خبر: ۹۴۷۶۷۸۱
|
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و به همت مدیر معاونان ، اولیا و مربیان و دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرهیختگان شهرستان زرند ، یادواره 9 معلم شهید و 147 شهید دانش آموز با حضور امام جمعه ، جمعی از مسئولان محلی ، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی ، مدیر آموزش و پرورش و خانواده معظم شهدا در نمازخانه این آموزشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه شهر زرند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام فاطمیه (سلام الله علیها)  ، گفت : دستیابی به بصیرت در گرو شناخت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)  است .

وی  با بیان اینکه سردار سلیمانی خود را مدیون فرهنگ و بصیرت فاطمی می دانست، افزود : زنان مسلمان با الگوگرفتن از حضرت زهرا (سلام الله علیها)  می توانند سردار سلیمانی هایی تربیت کنند که به دفاع از ولایت و امامت بپردازند و نقشه های دشمن را نقش بر آب کنند.

حجت الاسلام شجاعی تصریح کرد: دهه فاطمیه بهانه خوبی است تا به نقش و بصیرت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در اثبات حقانیت حضرت علی (علیه السلام )  و مبارزه با باطل بپردازیم چرا که آموزه های حضرت زهرا (سلام الله علیها)  در زمینه بصیرت شناسی نه تنها از بین نرفته بلکه در حال پررنگ شدن در جامعه است.

امام جمعه شهر زرند خاطرنشان کرد: با وجود همه بزرگی و جایگاه والای حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، ولایتمداری و بصیرت بزرگترین درس این بانو به امت اسلام بود.

در ادامه این مراسم سرهنگ امیری فرمانده سپاه زرند گفت : امنیت وآرامشی که امروزه در کشور حکمفرماست به برکت و ثمره خون شهیدان به دست آمده است.

وی  با گرامیداشت  یاد وخاطره تمامی شهدای دوران دفاع مقدس ، گفت: امروز کشور به برکت وجود ولایت، خون شهیدان ومردمی بودن انقلاب ونظام از مستقل ترین کشورهای جهان است وهیچ تکیه ای به شرق وغرب ندارد.

 فرمانده سپاه زرند  بااشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت درجامعه و به ویژه انتقال این فرهنگ به نسل جوان ونوجوان افزود: برگزاری یادواره شهدا ونقل خاطرات شهدامی تواند نقش مهمی دراین زمینه داشته باشد.

 امیری تصریح کرد :زنده نگه داشتن یاد شهدا در واقع زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است و شهداء شاهد بر اعمال و رفتار ما هستند .

در ادامه، عبدالوحید جعفری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای دوران دفاع مقدس  با اشاره به اینکه گفتمان شهدا و انتظار آن‌ها از دانش‌آموزان در مفاد سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب به تصویر کشیده است، افزود: دانش‌آموزان باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و در راه رشد و اعتلای کشور گام بردارند.

وی با اشاره به شهدای دانش‌آموز و معلم در طول هشت سال جنگ تحمیلی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس 147 دانش آموز و 9 معلم این شهرستان شهید شدند که خون این شهدا بار مسئولیت سنگینی را برای ما به ارمغان گذاشت و وظیفه ما در قبال شهدا این است که حرمت خونشان را پاس بداریم.

جعفری با اشاره به اینکه بار معنوی اقدام شهدا روی سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش و برنامه درسی و تربیتی ما سایه انداخته و باید متناسب با آن حرکت‌ کنیم، افزود : وظیفه ما این است که حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان را بیش از بیش فعال کنیم تا در مقابل خون ریخته شده شهدا احساس مسئولیت داشته باشند.

گفتنی است قرائت دکلمه توسط خواهر معلم شهید عبدالله زاده و اجرای سرود رفیق شهیدم توسط دانش آموزان و برپایی نمایشگاه آثار شهداوروایتگری از دیگر برنامه های این یادواره بود.

خبرنگار :غلامرضا نورالدینی مسئول روابط عمومی اموزش وپرورش زرند

ارسال نظرات