خبرهای داغ:

کارگاه آموزشی تربیت فرزند ویژه مادران در سرخه برگزار شد

کارگاه آموزشی تربیت فرزند ویژه مادران به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۶۲۴
|
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، کارگاه آموزشی تربیت فرزند ویژه مادران به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) و همکاری مجمع امام حسن مجتبی (ع) و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی غائبی کارشناس برنامه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی غائبی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: اسلام مخالفتی با فعالیت اجتماعی زنان ندارد. اتفاقاً اسلام بیشترین بها را به زنان داده ولی هرکس را باید به اندازه توان و استعدادش به کارگیری کرد.

او با بیان اینکه ما چون شخصیت زن را نشناختیم یا عمداً آن را نادیده گرفتیم شغل هایی به آن محول کرده‌ایم که در حد توانش نیست، افزود: زن قهرمان است اولین و اصلی ترین نقشش مادر بودن و تربیت فرزند است.

کارشناس در تفسیر این سخن از امیرالمومنین که می‌فرمایند" خداوند زن را ناقص العقل آفرید" گفت: خدا جنبه عاطفی زن را در جنبه عقلانی او غلبه داده است، چون می‌خواهد مادر تربیت کننده باشد. تربیت با عاطفه است نه با عقل، با عقل نمی‌شود تربیت کرد تربیت با محبت اثرگذار است ولی باید مراقبت کرد که این محبت زیاد از حد نشود.

غائبی خاطرنشان کرد: چند مورد در تربیت فرزند مهم است، اول اینکه تربیت فرزند قبل از انعقاد نطفه شکل می‌گیرد. دوم، بچه از زمانی که در رحم مادر است شروع به یادگیری می‌کند و تمام اعمال مادر در تربیت او نقش دارد. سوم، محیط خانه در تربیت بسیار مهم است.

او اضافه کرد: محیط خانه باید جوری باشد که هرکس وارد خانه می‌شود از خانه نور دریافت کند. خواندن نماز اول وقت، قرائت قرآن، سلام بر اباعبدالله (ع)، قرائت زیارت روزهای هفته حضور در مسجد و غیره به خانه نور می دهد.

کارشناس با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری به فرزند آوری عنوان کرد: مادران باید فرزندان خود را به فرزندآوری تشویق کنند. کشور دچار بحرانی شده است که اگر تا ۴ یا ۵ سال دیگر این کمبود جمعیت جبران نشود وارد سیاه چاله ای می‌شویم که تا ۴۰ یا ۵۰ سال دیگر هم جبران نمی شود. آمار رسمی کشور نشان می‌دهد هر روز بالغ بر ۲هزار سقط جنین رسمی در کشور رخ می‌دهد که فقط حدود ۱۰ درصد به خاطر مسائل اقتصادی بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها