برگزاری مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد اسفندیار قره باغی

به مناسبت درگذشت زنده یاد استاد اسفندیار قره باغی؛ نغمه خوان انقلاب، مراسم بزرگداشتی مورخ 23آذرماه با حضور خانواده، دوستان، مسئولین فرهنگی و موسیقی کشور در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۵۶۸
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ به مناسبت درگذشت زنده یاد استاد اسفندیار قره باغی؛ نغمه خوان انقلاب، از سوی سازمان بسیج هنرمندان با همکاری بسیج صداوسیما و مرکز موسیقی و سرود صداوسیما مراسم بزرگداشتی مورخ 23آذرماه با حضور خانواده، دوستان، مسئولین فرهنگی و موسیقی کشور در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

استاد اسفندیار قره باغی؛ ملقب به نغمه خوان انقلاب، هنرمند ارزشمند دیار آذربایجان شرقی که عمری را در راه اعتلای هنر موسیقی ایران، به پرورش شاگردان بسیار و گسترش نواهای حماسی ماندگار صرف نمود؛ 17آذرماه به دیدار حق شتافت و یادگاران ماندگار بسیاری از خود بر جای نهاد. وی که رهبری گروه‌های مختلف ارکستر ملی موسیقی را به عهده داشت، با عشق به این آب و خاک، عرق ملی و صدای ناب را در هم آمیخت و حماسه ای جاودان در هنر انقلاب پدید آورد. کثرت آثار حماسی این استاد گرانمایه حاکی از عشقی جاودان به ایران عزیز دارد و اوج این روحیه‌ی حماسی در سرود ارزشمند " آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" تبلور یافت و ماندگار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار