برگزیده جشنواره اسوه از بندرعباس در گفت‌گو با خبرگزاری بسیج:

برگزاری بازارچه آنلاین برای زنان سرپرست خانوار/جذب کودکان و نوجوانان با «دوشنبه‌های ماندگار» و «سه‌شنبه‌های مهدویت»

شجاعی مسئول پایگاه حضرت خدیجه(س) در شهرستان بندرعباس با اشاره به شکل‌گیری «دوشنبه‌های ماندگار» و «سه‌شنبه‌های مهدویت» گفت: ما از طریق مساجد و مدارس موفق شدیم کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۶ سال را جذب و با تشکیل گروه دختران و پسران، برنامه‌های متنوع فرهنگی-اجتماعی را اجرا کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۶۵۲۹
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

برگزاری بازارچه آنلاین برای زنان سرپرست خانوار/جذب کودکان و نوجوانان با «دوشنبه‌های ماندگار» و «سه‌شنبه‌های مهدویت»

هدی شجاعی مسئول پایگاه حضرت خدیجه(س) در شهرستان بندرعباس که اخیرا در جشنواره اسوه حائز رتبه شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: فعالیت‌های جهادی و مردمی ما در قالب طرح «تحول محلات» است که با حضور بسیج برادران و خواهران موفق به تشکیل کانون فرهنگی شدیم و با همکاری یکدیگر در یک هدف مشترک و متمرکز، برای همه اقشار جامعه و خدمت به شهروندان گام بر می‌داریم. 

این اسوه بسیجی با اشاره به طرح تشکیل «محله اسلامی» و تمرکز بر همه اقشار جامعه، افزود: با شکل‌گیری محلات اسلامی موفق شدیم، طرح پنج‌شنبه‌های آینده‌سازان را از سال ۹۲، پیگیری و اجرا کنیم. سنین کودک و نوجوان، هدف برنامه‌های اجرایی ما هستند. شجاعی اضافه کرد: حتی با شکل‌گیری گروه اندیشه‌ورز، نقاط آسیب‌پذیری محلات را شناسایی و به مطالعه و حل آسیب‌های اجتماعی آن مناطق می‌پردازیم.

مسئول پایگاه حضرت خدیجه(س) بندرعباس با اشاره به شکل‌گیری «دوشنبه‌های ماندگار» و «سه‌شنبه‌های مهدویت» گفت: ما از طریق مساجد و مدارس موفق شدیم کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۶ سال را جذب و با تشکیل گروه دختران و پسران، برنامه‌های متنوع فرهنگی-اجتماعی را اجرا کنیم. حتی مربیانی را به منظور اجرا و مدیریت بهتر کلاس‌ها، آموزش می‌دهیم.

شجاعی تاکید کرد: این طرح را خودمان نوشتیم و خروجی آن را هم با موفقیت پیش بردیم و در پارک‌های مختلف شهر از جمله پارک بانوان و امامزاده سیدمظفر، انجام دادیم. 

وی با اشاره به جذب بچه‌ها به برنامه‌های جانبی فرهنگی هنری در مساجد محلات، گفت: علاوه بر اینکه کودکان و دانش‌آموزان مخاطبان اصلی ما در برنامه‌های جانبی فرهنگی-هنری مساجد هستند، برای خانواده‌ها هم برنامه‌ریزی کردیم تا در کنار فرزندان‌شان، روز‌های پویا و بانشاطی را سپری کنند.

شجاعی گفت: همچنین در جشنواره بادبادک‌ها که در ساحل خلیج‌فارس برگزار می‌کنیم، بچه‌ها به اتفاق والدین خود در این جشن‌ها حضور می‌یابند.

این مربی کار با کودک در بندرعباس، تصریح کرد: داشتن پیش‌دبستانی با رویکرد قرآنی که با استقبال والدین روبه‌رو شده است، از دیگر برنامه‌های ما است که در سال‌های اخیر با استقبال والدین هم روبه‌رو شده است. شجاعی گفت: ما هم مهد پیش دبستانی هم داریم و بیشترین شاگردان ما به‌خاطر داشتن رویکرد قرآنی و دینی که والدین نسبت به ما جذب شدند، از مدارس دولتی هستند.

وی افزود: داشتن سرای عروس و داماد با خدمات عکاسی و لباس عروسی و ازدواج آسان، از برنامه‌های دیگر ما است که با استقبال و همراهی شهروندان مواجه شده است.

وی ادامه داد: ما بازارچه آنلاین داریم و زنان سرپرست خانوار با کار خیاطی، می‌توانند لباس‌هاشان را به‌صورت آنلاین به مشتریان عرضه کنند. البته فروشگاه منصف مرغ و مواد غذایی نیز داریم.

شجاعی افزود: حتی زمانی که مدارس تعطیل بودند و اجباری برای رفتن به مدرسه به خاطر کرونا وجود نداشت، کلاس‌های تقویتی برگزار می‌کردیم.   

مسئول پایگاه حضرت خدیجه(س) در شهرستان بندرعباس گفت: کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های ما به گونه‌ای است که حتی از شهر‌های اطراف هم مخاطب داریم.

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار