مبارزه با فساد باید در دستگاه‌ها نهادینه شود

سرپرست دیوان محاسبات استان اردبیل با بیان اینکه مبارزه با فساد باید در دستگاه‌ها نهادینه شود، گفت: باید ظرفیت‌های موجود شناسایی و تقویت شود تا شاهد افزایش آمار اشتغال و کاهش بیکاری در استان باشیم.
کد خبر: ۹۴۷۶۴۳۱
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

مبارزه با فساد باید در دستگاه‌ها نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، عقیل شکری در نشست تخصصی بررسی مباحث حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان برای تولید و اشتغال‌زایی، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های موجود شناسایی و تقویت شود تا شاهد افزایش آمار اشتغال و کاهش بیکاری در استان باشیم.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات در راستای سیاست‌های جدید سازمانی که نظارت بر حوزه عملکردی دستگاه‌های اجرایی است، افزود: دیوان محاسبات اردبیل در کنار اداره کار جهت ارائه خدمات بهتر به تولیدکنندگان و اشتغال آفرینان در استان است.

شکری با بیان اینکه نهادهای نظارتی نقش مهمی در پیشگیری از فساد مالی در حوزه اموال و قراردادهای دولتی داشته و بستر سلامت اجرایی آن را فراهم می کنند، تصریح کرد: تفکر و عمل پیشگیری از فساد و مقابله با آن باید توسط مسئولان و کارکنان دستگاه‌ها نهادینه شود، چرا که در بحث نظارت همه افراد اعم از مدیران و کارکنان باید کار نظارتی بر زیرمجموعه خود را برعهده بگیرند تا از بروز هر گونه تخلف و فساد جلو گیری شود.

در این نشست بهروز رحیم‌زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، گفت: صیانت از اشتغال، تولید و رفع دغدغه کارفرمایان در کارخانجات و مراکز تولیدی استان نیازمند حمایت دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات است.

وی با اشاره به تحقق تعهد اشتغال 60 درصدی در استان افزود: تعهد اشتغال در استان نزدیک به 23 هزار و 750 نفر است که تاکنون حدود 12 هزار و 600 نفر جذب شده است که در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌های مربوطه این تعهد محقق شود.

در پایان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خواستار بازدید سرپرست دیوان محاسبات اردبیل از کارخانجات تولیدی استان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار