به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع)

واکسیناسیون ۱۳۰هزار دام توسط نیروهای جهادگر بسیجی دررزمایش جهاد دامپزشکی دربشاگرد

رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در منطقه بشاگرد به منظور واکسیناسیون ۱۳۰ هزار دام و سمپاشی و انگل زدایی صبح امروز آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۱۵۲
|
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

واکسیناسیون ۱۳۰هزار دام توسط نیروهای جهادگر بسیجی دررزمایش جهاد دامپزشکی دربشاگرد

به گزارش خبرگزاری بسیج، رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی با حضور جانشین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و مدیرکل، دامپزشکی استان و مسئولان محلی و اکیپ های عملیاتی جهادی متشکل از نیروهای فنی دامپزشکی سطح استان و نیروی های جهادگر و بسیجی شهرستان بشاگرد، در این منطقه آغاز شد.


سردار امیری جانشین سپاه امام سجاد (ع) در سخنانی گفت: خداوند به بسیج لطف و عنایت داشته است که به فرمان امام راحل این شجره طیبه به ثمر نشست و با برکت پروردگار عالم، این درخت پرثمر، هر روز تنومندتر و در جامعه خدمات آن شناخته تر می شود.


وی افزود: این تشکل مردم پایه، در همه عرصه ها فعالیت دارد و علاوه بر مأموریت های دفاعی و امنیتی، در سایر عرصه های اقتصادی و حوادث غیرمترقبه و حتی خدمات تخصصی که امروز شاهد یکی از این خدمات تخصصی با همکاری نیروهای دامپزشکی و بسیجی هستیم، خدمت جهادی انجام می دهد.


مسئول قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه امام سجاد (ع)، اظهار داشت: گروه های بسیجی و جهادی در هر زمان که نیاز بود در همه شرایط، جهادگونه خدمت ارائه نموده و بی درنگ در مناطق مورد نیاز حضور می یابند و در این زرمایش نیز با استقبال فراوان دعوت خدمت را لبیک گفته و برای همکاری در این طرح جهادی حاضر شدند.


این رزمایش بزرگ در سه بخش شهرستان بشاگرد عملیاتی می‌شود و 25 اکیپ عملیاتی، در قالب نیروهای جهادگر فنی دامپزشکی و بسیجی، 130 هزار دام را در 184 روستای این شهرستان، تحت پوشش خدمات رایگان اعم از سمپاشی، واکسیناسیون و خوراندن داروهای ضد انگلی قرار خواهند داد تا خدمتی به شهروندان بشاگردی باشد و محرومیت زدایی در این حوزه صورت پذیرد.

جانباز مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان نیز ضمن تشکر از هماهنگی های و همکاری های صورت گرفته در اجرای این طرح عظیم خدمت رسان، اظهار داشت: ۲۵اکیپ عملیاتی در این رزمایش متشکل از نیروهای فنی دامپزشکی با حضور نیروهای بسیجی جهادگر خدمات رایگان توأمان واکسیناسیون دام ها، سمپاشی جایگاه، تزریق و خوراندن داروهای ضدانگلی و ویزیت و درمان دام های بیمار را، در دستور کار دارند.


وی اظهار داشت: اجرای این طرح علاوه بر اقدامات کنترلی و پیشگیری بیماری های واگیر دامی و مشترک بین حیوان و انسان، تأثیر مناسبی در اقتصاد و سلامت خانواده دارد و هدف بعدی این طرح؛ آموزش دامداران و نیروهای جهادگر بسیجی در استفاده از واکسن ها، داروها و مواد بیولوژیک دامی می باشد تا ضمن آشنایی با بیماری های دامی و راه های پیشگیری، اطلاع رسانی سریع بروز بیماری ها و انجام اقدامات اولیه، تا رسیدن نیروهای دامپزشکی، صورت پذیرد.

ب/۲۶۲۳
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات