برگزاری جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی استان سیستان و بلوچستان

جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی استان با حضور فرمانده سپاه سلمان استان و رده‌های های همکار در برنامه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت های مربوطه به صورت ارتباط تصویری با شهرستان های استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۷۹
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان،
گفت: قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی با هدف تعیین نقش و جایگاه استان در امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات استراتژیک گندم، جو، ذرت، کلزا و برنج، همچنین محصولات دارای مزیت خرما، انگور، مرکبات، سیب و سیب زمینی و...و رفع موانع و محدودیت های بخش کشاورزی و دام
که با توجه به ظرفیت ویژه استان توانایی تامین، بخشی از نیاز کشور هم وجود دارد،برگزار شده است.

وی ضمن مطالبه مستمر جهت آغاز عملیاتی برنامه و تقسیم کار و تعیین زمان دسترسی به نتیجه، به ماموریت بسیج در سه محور؛ جهاد، خدمت، تبیین و امید آفرینی تاکید و با اشاره بر تعیین جایگاه عرصه کشاورزی استان در این حوزه تصریح کرد :اردوهای جهادی تجلی کننده تفکر و روحیه جهادی در میدان حل مسائل است و قدم‌های استوار گروه‌های جهادی و جهادگران که در راستای محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات مؤمنانه و حل مسائل در حاشیه شهرها و روستاها برداشته می‌شود، نشان از ایستادگی پای آرمان‌های این انقلاب دارد.

سید حسینی، رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز به جایگاه بی مانند استان در حوزه محصولات کشاورزی، شیلات و دام اشاره و بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.

در ادامه این نشست ، سالاری مدیر سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان هم ،ضمن تبیین تفاهم نامه در محصولات راهبردی و دام سبک به لزوم نقش آفرینی و استفاده از ظرفیت های استان در دستیابی به امنیت غذایی پایدار اشاره کرد.

گفتنی است؛ نکاتی هم توسط، سایر اعضای جلسه در رابطه با حوزه کشاورزی و امنیت غذایی پایدار و ظرفیت های سازمان و قسمت خود برای اثر گذاری در این زمینه عنوان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار