فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام خبر داد؛

پیشرفت ۴۵ درصدی طرحهای آبرسانی سپاه در ایلام/ ۲۶۰ هکتار از زمینهای زراعی دیم به آبی تبدیل می شود/راه اندازی مرکز تحقیقات بلوط در ایلام/ صادرات مرغ ، تخم مرغ و دام سبک در ایلام آزاد شد

سردار جمال صبح یکشنبه در جلسه هم اندیشی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان ایلام با داشتن استعدادهای فراوان طبیعی تاکنون محروم مانده است و نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های موجود بخوبی استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۵۸۸۶
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار شاکرمی در جلسه هم اندیشی که با حضور دکتر عسگری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، دکتر علیزاده نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اندیشه ورز بسیج مهندسین سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها که در سالن جلسات هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد گفت : استان ایلام با داشتن استعدادهای فراوان طبیعی تاکنون محروم مانده است و نتوانسته ایم از ظرفیت های موجود بخوبی استفاده کنیم. 

وی افزود: با توجه به خشکسالی های پیاپی در ایلام و کاهش تولیدات کشاورزی می طلبد که وام‌های کشاورزان تمدید شود و ۱۱ هزار از  ۵۵۰ هکتار طرح رهبری در زمینه کشاورزی اجرا نشده است که بایستی به صورت کامل اجرا شود.  

سردار شاکرمی ادامه داد: سپاه امیرالمومنین(ع) برنامه‌های خوبی در زمینه حل مشکل کم آبی به ۱۲۸ روستا دارد و به پیشرفت ۴۵‌ درصدی رسیده است و علاوه بر آن بنا داریم که ۲۶۰ هکتار از زمینهای زراعی دیم را به آبی تبدیل کنیم. 

دکتر عسگری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت : امنیت غذایی یکی از مهمترین مولفه های هر کشور است که جنگ اوکراین بخوبی آنرا نشان داد .وی افزود:  در حوزه قانونگذاری و بروز کردن قوانین کشاورزی اقدامات خوبی در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است اما همچنان در حوزه اجرا دارای مشکل جدی هستیم. 

وی ادامه داد: دراین سفر راه اندازی مرکز تخصصی تحقیقات بلوط در استان ایلام با توجه به دارا بودن پوشش گسترده جنگلی بلوط مصوب شد و آنرا دنبال خواهیم کرد و همچنین از طرحهای دامپروری که ارایه بشود استقبال و برای اجرای آنها اعتبار اختصاص می دهیم.  

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آبخیزداری و آبخوان داری خوبی در دهلران اجرا شده است و نتایج خوبی بدنبال داشته و ما آمادگی داریم برای تسری آنها به سایر شهرهای ایلام کمک کنیم. 

وی افزود: یکی از مصوبات امروز ما در ایلام آزادسازی صادرات مرغ ، تخم مرغ و دام سبک هست و تاکید کردیم هیچ دستگاهی حق ندارد با این امر مخالفت کند.  

عسکری در پایان گفت: توسعه گشت گلخانه ای به میزان ۳۰۰ هکتار بایستی در استان ایلام اجرایی شود و برای این کار به افراد بیکار و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی وام پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار