مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری سپاه لرستان:

اردوی راهیان نور، بستر انتقال تجربیات موفقیت آمیز نوجوانان دوران جنگ به نسل امروز است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری سپاه لرستان گفت: حضور مقتدارانه نوجوانان و جوانان در هشت سال جنگ، علیرغم نداشتن امکانات و ایستادگی در مقابل بیش از هفتاد کشور دنیا ، بستری مناسب برای تجربه آموزی نسل امروز است.
کد خبر: ۹۴۷۵۸۵۴
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان؛ حجت الاسلام شاهیوند؛ در حاشیه بازدید دانش آموزان لرستانی از مناطق عملیاتی جنوب اظهار کرد:  یکی از ملزومات رشد جامعه و رسیدن به اهداف در جامعه اسلامی ، رشد و تعالی انسان ها و تمدن سازی است تا برای ظهور امام زمان(عج) زمینه سازی بکند و نقش آن بسیار مهم است.


وی اشاره کرد: دفاع مقدس به عنوان یک معدن گرانسنگ در جمهوری اسلامی ایران شناخته شده  است.یکی از وظایفی که در این نظام تعریف شده ، بحث آشنا کردن جوانان با دفاع مقدس است تا تجربیات شهدا و رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس ببینند.

شاهیوندبیان داشت:  دانش آموزان تشنه دریافت تجربیات جدید هستند و  وقتی به مناطق عملیاتی جنگ می آیند ؛ تجربیاتی که جوانان ما در آن هشت سال علیرغم نداشتن امکاناتی که الان موجود هست، را می بینند،جوانانی که آن دلاوری ها را انجام دادند و توانستند در مقابل بیش از هفتاد کشور از دنیا مقابله کنند ، بایستند و یک وجب از خاک مان را تقدیم نکنند.
 وی خاطرنشان کرد: اکنون در سطح جامعه ما خلاء هایی وجود دارد که نیاز به تبیین دارد. باید جوانان و نوجوانان ببینند شهدا و رزمندگانی که هم سن و سال آنان بوده  اند، چطور با کمترین امکانات در جنگی که بر کشور ما تحمیل شد و انقلاب نوپای ما را تهدید کرد، جنگی که حتی سیم خاردار هم نداشتیم ، رزمنده و  فرمانده شدند و توانستند انقلاب و جامعه را حفظ کنند و آن رشادت ها را انجام بدهند.
حجت الاسلام شاهیوند با بیان  اینکه با وجود کرونا نتوانستیم به نحو احسن اردوهای مناطق عملیاتی را برگزار کنیم و این برنامه خیلی کمرنگ شده بود، تصریح کرد:  یکی از برنامه‌های محوری امسال، حضور دانش آموزان بسیجی در مناطق عملیاتی بود که در آذر ماه امسال به لطف همکاری آموزش و پرورش استان و آموزش و پرورش عشایری لرستان توانستیم ۱۰۰ نفر از  دانش آموزان مناطق زاغه ،بیرانشهر و مناطق عشایری استان  را در مناطق عملیاتی شلمچه و علقمه و فتح المبین اسکان بدهیم.
وی اضافه کرد:امید است تا دانش آموزان آن تجربیاتی که نیاز است برای آینده شان را آموزش ببینند و به عنوان سفیران شهدا در سطح جامعه حضور داشته باشند و فرهنگ شهادت را  اعتلا بدهند و منتقل کنند.
شاهیوند بیان داشت: امیدواریم این دانش آموزان از شهدا که در این مناطق بوده اند ،الگو بگیرند و سرمشقی باشد برای زندگی آینده شان تا جهت اداره عالی این نظام از این تجربیات استفاده کنند.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری سپاه لرستان  اشاره کرد: اردوی راهیان نور بسیج عشایری برای دانش آموزان به مدت سه روز در حال برگزاری است که با زیارت شهدای گمنام تازه تفحص شده شروع شده سپس با بازدید از مناطق علقمه و شلمچه در خرمشهر و منطقه فتح المبین خاتمه می یابد.شرکت در رزمایش بازسازی  شده یکی از عملیات ها  نیز از دیگر برنامه های این اردوی سه روزه است.
شاهیوند افزود: اردوی آذر ماه ویژه دانش آموزان پسر بسیجی مناطق عشایری است که ان شاءالله در بهمن ماه ،با همین سبک و سیاق و تعداد در خدمت دانش آموزان دختر بسبجی مناطق عشایری استان هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار