خبرهای داغ:
حجت الاسلام فلاحی در گفتگو با بسیج:

اگر امروز در جامعه کاری انجام می‌گیرد جلودار آن بسیج، سپاه و نیروهای جهادی است

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز در جامعه کاری انجام می‌گیرد جلودار آن بسیج، سپاه، نیروهای جهادی و ارزشی است.
کد خبر: ۹۴۷۵۰۷۰
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است؛ شاید اگر درست نگاه کنیم این تهدید فرصت‌های بیشتری دارد و چگونگی استفاده از آن مهم است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ حضور در فضای مجازی به تنهایی فایده ندارد باید در این فضا جریان ساز بود، افزود: در اغتشاشات اخیر فردی در این فضا با یک روایت غلط جریان‌سازی می‌کند و حتی کسانی که کمترین حقوق زن در کشورهای آنها رعایت نمی‌شود، مدعی حقوق زن می‌شوند و فضای مجازی میدان‌دار می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ، جنگ روایت‌ها است که وارونه جلوه می‌کند، عنوان کرد: جامعه‌ای که سواد فضای مجازی و دشمن‌شناسی خوبی نداشته باشد و انواع دشمن و حملات آن را نشناسد و مرزداران آن به موقع عمل نکنند و مراقب نباشند از این هجمه‌ها آسیب می‌بیند.

وی گفت: فضای مجازی امروز آنقدر گسترده است که سرعت عمل بسیار بالا و غیرقابل پیش بینی است و هر روز به این ابزارها از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری افزوده می‌شود؛ بسیاری از کشورها توانسته‌اند فضای مجازی را در کشورشان محدود و کنترل کنند، اما در کشور ما هیچ قانون فضای مجازی وجود ندارد.

فلاحی با تأکید بر استفاده از این فضا برای نشر ارزش‌ها و ترویج فرهنگ بسیج عنوان کرد: ما در همان فضایی که دشمن عملیات می‌کند باید پاسخش را بدهیم؛ از ابزارها و شیوه‌های دشمن باید علیه خودش با محتوای خودمان استفاده کنیم، همچنین می‌توان به صورت سازماندهی شده با سواد رسانه‌ای و با محتواهای درست با همین یک لشکر گسترده در مقابل دشمن ایستاد.

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد: ما معروف‌های ترک شده و منکرات در حال انجام داریم که در ابتدا باید آنها را دسته‌بندی کنیم، مردم در تشخیص معروف و منکر خیلی جاها مشکل دارند که کدام کار معروف و کدام کار منکر است؛ در ارزش‌های دینی و اخلاقی به خاطر همین جنگ رسانه‌ای گرفتار شدیم چراکه تشخیص خوب و بد مشکل است و نمی‌توان تشخیص به موقع داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: اقتصاد مقاومتی برای بسیاری از مدیران قبل، قابل هضم نشد و اکنون در یک سال و نیمی که از دولت جدید گذشته طبق اعلام بانک جهانی ما رشد اقتصادی داشتیم یعنی با وجود فشار اقتصادی بر مردم و در سطح بازار شاهد رشد اقتصادی و کاهش تورم بودیم.

وی با بیان اینکه به اعتقاد مردم کاهش زمانی است که قیمت‌ها به زمان قبل برگردد، افزود: این امر اتفاق نمی‌افتد اما رشد تورم کم و کنترل شده است.

فلاحی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری در حوزه تولید، اقتصاد و اشتغال گفت: همه این موارد به هم وابسته هستند چراکه در قالب تولید است که اشتغال ایجاد شده و اقتصاد رشد می‌کند؛ اگر سرمایه‌های کشور از بخش تولید بیرون رفت نتیجه آن تورم و کاهش قدرت خرید مردم است، بنابراین ما باید به سمت تولید برویم و این بخش را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی ما طی سالیان گذشته در کشور تعطیل شده‌اند، عنوان کرد: با فعال شدن بخش تولید، اشتغال ایجاد و اقتصاد شکوفا شده و هم ارزآوری داریم و می‌توانیم فشار دشمن را کم کنیم و او را وادار به تسلیم کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر تا 10 سال درهای کشور را به روی ما ببندند ما می‌توانیم در داخل کشور خود را اداره کنیم، و نتیجه آن این است که تحریم‌ها تاثیرگذار نبوده و خود دشمن به این موضوع اعتراف می‌کند؛ در نتیجه اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر توانمندی داخل باشد.

وی ادامه داد: در این صورت است که می‌توانیم با تبادل اقتصادی با کشورها و تکیه به درون از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم که به فرموده مقام معظم رهبری اگر اینگونه باشد دیگر با تحریم این اقتصاد شکست نمی‌خورد این اقتصاد، اقتصاد خود را پیدا کرده و پویاست.

فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرگذاری بسیج در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: اگر بسیج در کنار دولت‌ها نبود خیلی جاها توان مقابله با برخی از مشکلات را نداشتند.

وی با بیان اینکه در اتفاقاتی همچون سیل و زلزله بسیج پای کار است و مشکل را جمع می‌کند، افزود: در مسأله عمران بسیج پا به پای دولت در پروژه‌های عمرانی حضور دارد، در مباحث اقتصادی بسیج بهترین کارها را انجام می‌دهد، در بحث درمان در زمان اندک گسترده‌ترین کار را انجام می‌دهد و هر جایی که دولت از لحاظ نیروی انسانی کم می‌آورد از بسیج استفاده می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیجیان کسانی هستند که در حوزه‌های مختلف تخصص دارند و در برخی جاها که دولت با کمبود متخصص و ظرفیت نیروی انسانی مواجه است، همگی آن در قالب بسیج جبران پذیر است.

وی با بیان اینکه امروز در بحث آموزش بیشتر به ظرفیت بسیج نیاز داریم، گفت: بسیج می‌تواند در بحران کمبود معلم در آموزش و پرورش کمک کند و تنها راه نجات ما از این معضل استفاده از نیروی جهادی و بسیج است که می‌تواند ما را از این مخمصه نجات دهد، همچون جاهای دیگر که توانسته این کار را انجام دهد؛ بنابراین دولت‌ها به صورت رایگان و در سطح گسترده از ظرفیت بسیج در بحران‌های محتلف استفاده کرده است.

فلاحی بیان کرد: امروز اگر دشمن به ولایت فقیه، روحانیت، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی حمله می‌کند برای این است که در اینجا نقطه قوتی وجود دارد و امروز می‌بینیم که شعارهای دشمن به سمت دولت، مجلس و مدیران نیست بلکه مستقیم به سمت بسیج، روحانیت و مقدسات است چراکه اینها نقاط قوت ما هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیج باید در کنار کارهای میدانی که انجام می‌دهد به تبیین و روشنگری بپردازد و به مردم آگاهی و بصیرت دهد، تصریح کرد: اگر امروز در جامعه کاری انجام می‌گیرد جلودار آن بسیج، سپاه، نیروهای جهادی و ارزشی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شناخت ذائقه‌ها بسیار مهم است دشمن اول ذائقه را به دست می‌آورد بعد برنامه‌ریزی کرده و کار انجام می‌دهد، اگر امروز ارتباط ما با نسل جدید کم شده و مشکل پیدا کردیم به خاطر این است که ذائقه‌ها را گم کردیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات