یادداشت ـ ابوالقاسم علیزاده:

وقتی اعتماد شکسته شود!

حجت‌الاسلام علیزاده طی یادداشتی گفت: در شرایط فتنه گون، تشخیص وظیفه و تکلیف البته سخت ولی هنر مردان و زنان با بصیرت و مومن و هوشمند است.
کد خبر: ۹۴۷۴۲۲۰
|
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
وقتی اعتماد شکسته شود!  

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ پیرامون فتنه ی زمانه، طی یادداشتی با عنوان "وقتی اعتماد شکسته شود! " آورده است:


مولای متقیان حضرت امیر علیه السلام در خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه، وقتی ویژگی های یاران صدیق و وفادارش همچون عمار را ترسیم می کنند در فراز پنجم اینگونه بیان می فرمایند: "و وثقوا بالقائد فاتبعوه" یعنی عمار ها کسانی بودند که به رهبر و امام شان ضمن ایمان خالص، اعتماد راسخی داشتند و لذا بدون هیچ اما و اگری تسلیم بوده و تبعیت می کردند.

وقتی منویات و هشدارها و تذکرات بزرگ دیدبان انقلاب اسلامی رهبر عزیزتر از جان مان را که در شرایط گوناگون و در گذر زمان بیان فرموده اند را مرور می نمائیم و آنگاه که حجم گسترده و گارد رسانه ای و غیر رسانه ای بیگانگان را نسبت به آن ها نیز مشاهده می کنیم تازه از خواب بیدار شده و می فهمیم که چقدر با غفلت و بی خیالی نسبت به هدایت ها و تاکیدات رهبری دلسوز و آگاه انقلاب، اجحاف نموده و خودمان را نیز از برکات و آثار خوش آن محروم ساخته ایم.

در اینجاست که به یاد جمله دیگری از اول مظلوم عالم اسلام امام علی علیه السلام می افتیم که فرمود: "من نام علی نصره ولیه انتبه بوطائه عدوه" واقعیتی که به روشنی در جریان فتنه اخیر تجربه و عبرت گردید. یعنی کسی که به وقت یاری امام و رهبرش خواب بوده باشد و دچار غفلت گردد، به موقع تهاجم خصم با لگد دشمن بیدار خواهد شد.

حال با این مقدمه همه عزیزان را توجه می دهم به اندکی از کلید واژه های انحصاری رهبری حکیم و بصیر و شجاع و ژرف اندیش و بی نظیرمان و سپس تقاضا دارم خود قضاوت کنید چه میزان به این واژگان هشدار گونه توجه مولوی داشته ایم تا چه رسد به اهتمام برای اقدامات عملی و برنامه ریزی راهبردی بر مبنای آن ها ...

تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی، ولنگاری فرهنگی، قتل عام فرهنگی، مهندسی فرهنگی، خطر لیبرال دمکراسی، تمدن اسلامی، فرهنگ دینی و انقلابی، خطر ارتجاع و انفعال، مردم سالاری دینی، خطر نفوذ، روحیه انقلابی و جهادی، فرهنگ بسیجی، اقتصاد مقاومتی، جهاد کبیر، جهاد تبیین، اژدهای هفت سر دشمن در حوزه های اقتصادی، دولت مکتبی و انقلابی، مقایسه هزینه ایستادگی و مقاومت در برابر هزینه تسلیم و سازش و صدها و هزاران نکته دیگری که هر کدام به منزله فلش راهنما و راهبردی تحولی منظور می گردد.

و حال جای این سوال از عام و خاص آحاد مردم به ویژه مدیران ریز و درشت نظام و شخصیت های سیاسی و فرهنگی و شهری و روستایی است که چه میزان رهنمودها و هشدارهای رهبری عزیز و فرزانه انقلاب را جدی گرفته ایم و نسبت به آنها عکس العمل و واکنش مثبت نشان داده ایم؟ تاسف آور اینکه همواره به میزان زاویه و غفلت و بی توجهی نسبت به آن ها نیز خسارت و آسیب و زیان دیده و تجربه کرده ایم ولی باز هم به خود نیامده و چه بسا خود را به خواب زده و به غفلت گذراندیم.

آنچه جای کمی امید است به تناسب شرایط خاص فتنه اخیر به روز و ظهور کاستی ها و شکاف های حاد از طرفی و بیماری های مزمن فکری و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی از طرفی دیگر است که دلسوزان نظام و انقلاب را به غیرت و تعصبی انقلابی و حرکتی جهادی برای درمان و جبران فرا می خواند.

چه آنکه باور داشت وجود دست کثیف نفوذی ها و ریل گذاری های غلط فرهنگی که آفت بی بصیرتی و انحراف ها و بدعت های فرهنگی و هنری و ورزشی و آموزشی را به دنبال داشته است نیز از برکات فتنه اخیر می باشد، بدعت ها و انحراف هایی که بعضا هزینه ها و اعتبارات میلیاردی از بیت المال و مردم را به نام فرهنگ و هنر و ورزش، به خود اختصاص داد اما در نهایت به کام سیاست های شیطانی ضد فرهنگ دینی و انقلابی و ارزش های ملی و مکتبی جامعه و مردم می نشست.

حال توقع دارید از دل چنین سیاست ها و ریل گذاری های غلط، سلبریتی خود باخته و منفعل و مرتجع و سکولار و لیبرال و ضد ارزش های ملی و دینی و وطن فروش بیرون نیاید. اشخاص دون و پستی که نهایت هنرشان فیلم آدم خوب ها و مثبت ها را بازی کرده بودند و خود ذره ای ایمان و عقیده و اعتقادی نه به آرمان های ملی و حرمت پرچم و سرود و وطن داشتند و نه در اندیشه پیشرفت و عزت و اقتدار کشور.

در نهایت به سبک زندگی غربی و آلوده به سگ و گربه بازی و ولنگاری و عیاشی و قمار و هزاران پلشتی که نماد بی فرهنگی و بی شخصیتی بوده و هست، تنها در صدد خالی کردن جیب ملت و ساختن زندگی لاکرچی و مُدهای روز اشرافی گری بوده و هستند.

جالب اینکه با ژست روشنفکری بیمار، دریوزگی و پرسه زنی در محافل و رسانه های بیگانه را برای خویش هنر و افتخار می پندارند و به خیال خام شان مردم و جوانان هوشمند و بیدار از آنان الگو گرفته و چوب حراج به تمدن و ارزش های غرور آفرین کشور و میهن خواهند زد، زهی خیال باطل و اف بر بی فرهنگی و بی بصیرتی مشتی وطن فروش بی خاصیت و بی وجدان.

الهی به خود آیند و توبه کنند و اگر قابل نبوده و نیستند رسوای خاص و عام گردیده و نقشه ها و فتنه های شوم شان بر باد گردد. انشالله

والسلام/ ابوالقاسم علیزاده/ ۱۱ آبان۱۴۰۱

ارسال نظرات
آخرین اخبار